Kycklingburgare med kokos och basilika

Hej vänner 
 
Onsdagen har bjudit på mycket välmående för själen och jag känner mig väldigt tillfreds med dagen just nu. Efter en god middag har jag sjunkit ner i soffan med en tekopp och ska bara slöa resten av kvällen! Det är jag värd!
 
Vi åt lunchbuffé på en libanesisk restaurang, Pasha här i stan idag och mumsade på massa godheter. Dit kommer vi garanterat gå igen då vi gillade maten båda två! Därefter blev det en tur till Ikea och sen har jag pysslat i köket resten av eftermiddagen. Har lekt och experimenterat med de nya godaskerna jag fick hem förra veckan, vilket resulterade i två olika Protein-rawbites (såååå goda!!!!) och ni kommer absolut att få ta del av dem, men ha lite tålamod bara!
 
Kvällens middag blev ytterliggare ett experiment - kycklingburgare med kokos och basilika, hembakade hamburgerbröd och såklart massa goda tillbehör med härliga färger!
 
 
 
Kycklingburgare (4 st, 2 personer):
2 stora kycklingfiléer
1 kruka basilika
1/2 dl kokosmjölk (jag använder denna <-- (klick)
1 ägg
2 tsk fiberhusk
1 tsk örtsalt
Svartpeppar
Torkad chili
 
MIxa kyckling och basilika till en färs och blanda ihop med övriga ingredienser. Stek fyra hamburgare i kokosolja på låg värme ganska länge på båda sidor.
 
Hamburgerbröd (8 stycken)
2 dl äggvita
2 dl turkisk yoghurt
1 dl pofiber
1/2 dl fiberhusk
1 tsk bakpulver
Örtsalt
 
Sätt ugnen på 200 grader. Elvispa äggvita fluffigt. Blanda i övriga ingredienser och klicka ut åtta "bröd" på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i mitten av ugnen i runt 15 minuter (tills bröden får lite färg).
 
Servera kycklingburgarna tillsammans med bröden och de tillbehör du önskar! Smaklig måltid 
 
 
Imorgon väntar en fullbokad dag i gymmet, så nu ska jag suga åt mig av det sista lugnet från denna lediga dag innan jag kryper till kojs!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej Emma ! Jag vill först säga att jag älskar din blogg! Jag är en tjej på 17 år och jag är 166 cm lång och väger 51 kg. Jag styrketränar mycket och konditonstränar ca 4 ggr i veckan genom spinnningpass och gympa pass på friskis. Jag springer även och går promenader. Jag har nästan inget fett på magen men ändå har jag en stor putmage. Jag äter nyttigt och räknar kalorier och ser till att få i mig mycket protein och grönt osv. Vad ska jag göra? Tacksam för svar :)

2013-04-24 @ 20:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0