Mumsig chokladgröt

God morgon vänner 
 
Jag sitter vid frukostbordet och intar en himla god fredagsfrukost i form av en mumsig, krämig chokladgröt. Älskar min lilla frukoststund på morgonen. Den är helig och jag sitter länge och mumsar på det jag har framför mig - små skedar, långsamma tuggor och mycket njutning - precis som det ska vara!
 
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn 
2 dl mjölk
1 msk kakao
1/2 mosad banan
1/2 tsk vaniljpulver
En nypa salt
 
Koka ihop alla ingredienser och häll upp i en tallrik. Min gröt toppades med quinoapuffar, pumpakärnor, solroskärnor, kakaonibs, hampafrön, hackade mandlar och mullbär. Vid sidan av - lite frukt i form av banan, kiwi och hallon.
 
Mumsfrukost!
 
 
 
Idag jobbar jag uppe i Torsby så jag ska alldeles snart åka in till stan för att hoppa på tåget norröver. Två långpass väntar i helgen, men även en halvt ledig lördag med tid för familjen och förhoppningsvis mys i solen!
 
Hoppas att ni får en fin fredag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: paulina

ååh! det där receptet snor jag!

2013-04-26 @ 10:49:46
URL: http://paulinabladh.blogg.se
Postat av: Emi

Mmm... Jag åt också chokladgröt till frukost idag, det blir mycket krämigare med mjölk i :) Men vet du vad som har hänt med Sofie? Hon har inte updaterat sen i måndags, jag börjar bli orolig att det har hänt någonting...

Svar: Mums :) Ja det är supergott med mjölk i :) Har faktiskt ingen aning? Hoppas att hon bara haft mycket att göra och inte hunnit med!
Emma Barremyr

2013-04-26 @ 12:53:04
Postat av: Agnes

hej Emma! jag har ett önskemål till dig - skulle du någon gång nu i vår kunna skriva om hur man enkelt och smidigt kan träna för att behålla formen under sommaren? jag har ej tillgång till gym då och min familj är inte alls särskilt träningsintresserad. hur ska jag göra? skulle vara så grymt segt att tappa allt och behöva börja om i höst. tack på förhand och kram!

Svar: Hej! Ska se vad jag hinner få ihop :) Sparar ner din kommentar :) Tack för tipset!
Emma Barremyr

2013-04-26 @ 13:09:15
Postat av: Klara

Åh, älskar din blogg så himla mycket!
Gjorde dina proteinbars (de du la upp några veckor sen, med dadlar, kakao, banan m.m) och tyckte de smakade lite mycket banan :/ Jag undrar, smakar denna gröt mycket banan?
Jag gillar nämligen inte banansmak i kakor o sånt så jättemycket, kan bara äta den "rå".

Tack för världens bästa blogg!

Svar: Tack, vad roligt att höra! Eftersom jag gillar banansmaken är det inget jag tänkt på eller tycker framträder. Just bara kakao kan ju bli lite beskt, men testa att söta med agave, honung eller liknande istället för banan så får du nog en jättegod gröt :)
Emma Barremyr

2013-04-26 @ 20:38:37
Postat av: Alexan

Testade nyss och det var sååå gott!<3 Så härligt chokladigt men ändå nyttigt :)

2013-04-26 @ 23:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0