Såhär kan det se ut..

Hej vänner 
 
Jag så här kan det se ut när vi veckohandlar. Självklart varierar det lite beroende på vad som står på matsedeln och vad som håller på att ta slut osv..
 
Standard brukar alltid vara:
* Frukt, grönsaker och bär
* Ägg
* Keso och kvarg
* Nötter
* Mjölk, havremjölk, mandelmjölk etc.
 
Sen fylls det på med basvaror som tagit slut eller annat som behövs till matlagningen!
 
 
 
 
Denna vecka fylls det på med oliver, extra creamy kokosmjölk, keso, kvarg, kokosolja, pesto, sambal oelek, kyckling, kiwi, gurka, fryst svamp, hallon och blåbär, ägg, kokosnöt, fullkornsris, bananer, örtkryddariven kokos, färsk basilika, blodapelsiner, naturell yoghurt, havremjölk, sötpotatis, äpplen, broccoli, nötter, melon, tomater, broccoli, paprika, avokado och ingefära.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för en riktig toppenblogg :) En fråga. Köper du färdig mandelmjölk? Vilken sort i så fall?
Ha en fin dag!

/Cecilia

Svar: Roligt att du gillar bloggen :D Yes, jag köper färdig mandelmjölk, brukar köpa alpros :D hoppas du haft en fin dag du med!
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 11:03:10
Postat av: Emelie

gud så mkt gott! en annan har världens minikyl med ett litet frysfack..! får verkligen tänka till och planera inför varje handling så det tar så lite plats som möjligt, inte så kul men fungerar så länge man är strukturerad :D

Svar: Vilken tur att du är så strukturerad så att det funkar :D det gäller att planera, då kan man få till god mat ändå :D
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 12:38:28
URL: http://emelieida.spotlife.se
Postat av: Josefin Norlén

MUMS va gott det ser ut! Nyttig mat ser så himla mycket bättre ut än onyttig. :)

Svar: Håller helt och hållet med! Älskar alla färger :D
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 13:09:26
URL: http://josefinanna.blogg.se
Postat av: Emelie Gustavsson

Hej!
Jag har en liten fråga som du kanske kan besvara, när man har öppnat kokosmjölken, hur förvarar man den då? Och hur länge håller den?
Tack för en fin och inspirerande blogg!

Svar: Jag brukar förvara den i kylskåpet! Runt en vecka, använder jag den inte inom en vecka brukar jag frysa in den i små burkar och ta upp när det behövs :)
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 15:00:56
Postat av: Elin

Är ica basic hallonen bra? Det står nämligen inte innehållsförteckning (brukar stå ''bara frysta hallon''), och då nojjar jag över att det är tillsatt socker..

Svar: Det är inget jag reflekterat över, tycker inte att det är speciellt söta heller så jag nojar inte så mycket för det :)
Emma Barremyr

2013-04-02 @ 15:07:23
Postat av: Malin

Vad duktiga ni är som veckohandlar!

Svar: Det är a och o för att få alla måltider att gå ihop :)
Emma Barremyr

2013-04-03 @ 09:08:57
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0