Stekt Kanelkokosäpple med kesokvarg och hampafrön

Hej vänner 
 
 
Ni kommer väl ihåg att äta mellanmål?
 
Mellanmål är viktigt för att:
* Hålla ett jämnt blodsocker
* Hålla förbränningen igång
* Hålla humöret uppe
* Undvika sötsug och småätning
* Ha energi hela dagen
 
 
Idag när jag kom hem gjorde jag en ny variant på mellanmål. Stekt kanelkokosäpple som serverades med kesokvarg och hampafrön. Hampafrön för att få den där extra krispigheten, men det går också att utesluta. Kesokvargen kan också bytas ut mot turkisk yoghurt om man hellre känner för det.
 
Ingredienser:
1 rivet äpple
1/2 dl kokosflingor
1 msk kokosolja
Kanel
Ev sötning. t.ex. honung eller avage
 
Stek äpple och kokosflingor i kokosolja och krydda med kanel. Tillsätt eventuellt lite sötning. Servera med kesokvarg/ turkiskt yoghurt eller liknande.
 
Det varma äpplet till den kalla kesokvargen = matporr!!!
 
 
Är ni duktiga på att äta mellanmål?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Sitter just och äter ett mellanmål, mina hembakade proteinbars med kesokvarg smaksatt med lakritspulver :)

2013-04-04 @ 16:16:43
Postat av: Viccy

Älskar mellanmål! :)

Svar: Jag också, såå gott :D
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 17:14:42
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Petra

Hej!
Jag gillar din blogg och kikar in här varje dag.
Har du något tips på typ frallor som man kan ta med som mellanmål (fast utan vetemjöl, pga känslig mage)
Tack på förhand! :)

2013-04-04 @ 17:38:21
Postat av: Linda

Mmmmums! Detta ska jag testa! Brukar tärna mitt äpple och steka, men att riva det och steka med kokos verkar underbart smarrigt!

Svar: Det brukar jag också, men kände för en ny variant idag - blev himla gott det med, speciellt med kokos :D
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 20:39:26
URL: http://harligavardag.com
Postat av: Ellinor Engström

Smaskens! Jag brukar göra en liknande variant med äpple, havregryn, nötter och frön stekta i kokosolja och kanel, vilket jag sedan serverar tillsammans med naturell yoghurt. Riktigt, riktigt gott!

Svar: Mmmm, det är också en variant som är himla god :D Mums!!!
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 20:54:40
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Åhh mellis är det bästa som finns, efter frukost såklart ;) Gjorde en smoothieglass idag som var gudomlig. Måste testa något som liknar ditt någon dag!

Svar: Håller helt och hållet med dig :D gott med smoothieglass, ska nog testa din variant också!
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 21:32:18
URL: http://sockerfritt.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Emma!
Jag gillar din blogg jätte mycket men jag har en fråga. Du och flera andra bloggare som äter nyttigt använder äggvitor i många recept och ganska mycket. Har du några recept eller tips på vad man kan göra med äggulorna? För dom blir oftast över och mina får bara ligga i kylen, så jag skulle vilja göra något med dem. Tack så mycket!! :)

Svar: Hejsan! Jag köper äggvita på dunk, då blir det inga äggulor över och de gånger det blir det brukar jag ge dem till hunden :) Eller så slänger jag dem i slasken... tyvärr, jag skäms lite :(
Emma Barremyr

2013-04-06 @ 07:27:58
Postat av: Beatrice, mamma till Devin -09 och Lili -11.

Detta ska testas i morgon! Tror du att det går att steka i kokosfett eller vanligt margarin istället? Har ingen kokosolja hemma nämligen.

Svar: Det kan du absolut :)
Emma Barremyr

2013-05-28 @ 20:00:57
URL: http://beabus87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0