Tacksamhetslista

Hej 
 
Att lista saker kan vara bra. Det förstärker och gör saker tydligare.
 
Som att skriva en lista med saker du är tacksam för. Genom att lista dem blir de så mycket tydligare än om du bara tänker dem i dina tankar.
 
Och att känna tacksamhet är viktigt. Det får oss att uppskatta livet och det vi har runt omkring oss. Se det värdefulla i livet.
 
Min tacksamhetslista ikväll:
  • Tack kroppen för att du samarbetar med mig. För att jag fick gå min älskade morgonpromenad i morse, och för att jag fick döda mina benmuskler i gymmet.
  • Tack för att jag får jobba med det jag älskar - träning, hälsa och människor!
  • Tack för att jag får kramas med min pojkvän ikväll 
  • Tack för att jag är frisk.
  • Tack för att jag har en fin familj 
  • Tack för att jag får äta så mycket god mat.
 
Vad är DU tacksam för just ikväll? Skriv en lista du med!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Emma, du verkar vara en så fin och underbar människa! Jag har läst din blogg i typ 1 år nu men har varit väldigt dålig på att kommentera, men nu kände jag att jag måste berätta hur bra och fint jag tycker att det du skriver är. För det är det verkligen. Så bra recept, så fina bilder och så peppande och kloka ord som inspirerar, stärker och gör mig glad!
Kram!:)

Svar: Tack, dina ord värmer mycket! KRAM
Emma Barremyr

2013-08-08 @ 19:47:55
Postat av: Kaffehörnan

Gillar du tävling inredning då ska du kika in

2013-08-08 @ 22:45:55
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: anonym

Jag är tacksam över:
Att jag är i en by med så fina människor.
Att vi var ute och invigde en vandringsled idag.
Att jag just tog en värmande bastu.
Mina fina syskonbarn.!!!
All hjälp jag får av min familj vid min depression.
Att jag satsar på att få en vältränad kropp.
Att hålet i min själ går att hantera.
Att jag pratade med några idag.
Jag vill
Vara flitig.
Hitta en inre ro.
Bli en bra förskollärare.
Träna mycket.
Vara i nuet.

2013-08-17 @ 19:33:08
Postat av: emelie

Hej! jag har frågat dig tidigare men minns inte under vilket inlägg. Men ang om man kan använda något annat än banan som grund i tex mugcaces. Då jag är allergisk och det är banan i många recept. :) Annars får jag försöka prova mig fram.
Sen en annan sak, jag har gjort sådana här bollar med massa nyttigheter i, dadlar och kokosolja och dyl och det har blivit super gott. Men denna gång använde jag mig av kung markatas cocosolja, den doftar med coccos än den jag hadde tidigare. Problemet var att det smakade härsket. vet inte om det har med cocosoljan att göra den luktar inte något märkvärdigt en uns av någon bidoft kan jag känna nu i efterhand. Måste man ha dom i kylen eller ska dom tåla rumstemp? samt då man gjort en smet till bollar är den känslig för att bli "gammal" då den är i rumstempratur? Känndes så otroligt tråkigt då man hadde gjort två satser och båda både luktade och smakade, unket. Jag är urdålig på formulering men jag hoppas funderingarna gick fram.
Mvh emelie :)

2014-05-20 @ 10:36:16
Postat av: emelie

Hej! Jag har ytterligare en fråga nu :)
jag har problem med mina anklar och balans i allmänhet. Men just med mina anklar är det nästan farligt då det ibland blir så att foten inte vill hålla mig uppe. Känns som en nervklämmning och så är det som att foten slutar reagera, det släpper fort men är otroligt läskigt. :)
Tack på förhand härligt med inspiration från din blogg!

2014-05-20 @ 12:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0