Äppelpajsgröt

God morgon fredag 
 
Eftersom jag åkte hem till Torsby redan igår kunde jag unna mig en sovmorgon även idag. Skönt! Låg och drog mig en stund innan jag gick upp och slängde ihop en ugnsbakad gröt med smak av äppelpaj. Gjorde en variant förra veckan som du hittar recept på här <-- (klick). Idag blev det dock en annan variant - sötad med lite mosad banan.
 
Som jag älskar den ugnsbakade gröten! Det är verkligen pajkänsla över det hela och denna gången med smak av äppelpaj - Mmmm!
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
2 msk jordnötssmör
1/2 mosad banan
1/2 rivet äpple
1 tsk bakpulver
1 msk kanel
1/2 dl äggvita
3 msk mjölk
 
Sätt ugnen på 200 grader och blanda ihop alla ingredienser. Häll upp i portionsform (eller två som jag gjorde) och grädda i ugnen i ca 20 minuter. Servera med kesokvarg.
 
Låter det avancerat och något som ni aldrig skulle hinna med på morgonen?
 
Grejen är ju den att det inte tar många minuter att blanda ihop ingredienserna och sedan sköter det sig ju självt i ugnen. Under tiden kan du ta en dusch, sminka dig och fixa håret - det brukar jag göra och så kan jag njuta av en god frukost sedan! Supersmidigt ju :-D
 
Nu ska jag och mamma åka till gymmet och köra lite intervaller! Jag är grymt taggad på löpning så det ska bli kul!
 
Senare idag kommer andra delen på frågestunden upp. Kika in då om ni är intresserade!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Angelica =)

Gjorde en variant av ditt recept idag!
Skippade äpplen då jag inte hade några hemma, då jag inte tål mjölk hade jag istället i vatten, och tillsatte kokos!
Blev hur gott som helst. Provade även chokladbollsgrötten en dag, fortsätt med dina gröttips, jag tål som sagt inte mjölk så bra så gröt är något jag lever på, Tack!

Svar: Härligt att du fick fram ett eget recept - kul! Roligt att höra att gillar mina gröttips också :-)
Emma Barremyr

2013-02-28 @ 13:57:26
URL: http://angwe.devote.se
Postat av: molz

Gud vad gott!

2013-03-07 @ 18:04:33
URL: http://molz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0