Bananscones och fikonpuré

God morgon 
 
 
Läste för ett tag sen om bananscones på någon blogg. Minns dock inte vart och kom heller inte ihåg receptet, så idag blev det lite improvisation och resultatet slutade i banan- och mandelscones. Lyckat? Oooh, jaa! Fick tummen upp från både mig och killen :D
 
 
Ingredienser (4 kakor):
1 stor mogen banan
1,5 dl mandelmjöl
1 dl havregryn
1 dl naturell yoghurt/ kvarg
1 tsk bakpulver
En nypa salt
 
Sätt ugnen på 200 grader. Mixa bananen till ett mos och blanda ihop med övriga ingredienser. Klicka ut fyra kakor på en plåt och grädda i ugnen i 15-20 min eller tills de fått fin färg. Vi serverade sedan med kryddig fikonpuré, prästost och ingefärate.
 
Fikonpuré: Lägg fikon i vatten under natten. På morgonen häller du bort fikonen och mixar till en puré. Smaksätt eventuellt med någon krydda. Jag hade i lite kanel och kardemumma.
 
 
Jag är fortfarande sjuk och blir sängliggande en dag till. Känner mig feberfri nu, men har fortfarande ont i öron/hals. Det är såå tråkigt och jag hoppas verkligen att vilan ger resultat nu så att jag orkar jobba och träna igen till veckan! I helgen ska jag upp till Torsby och göra ett 24-timmarsjobb som personlig assistent, men det lär inte bli några problem då vi mest är stillasittandes hela dagarna.
 
Önskar er en fin fredag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0