Det är så enkelt

Hej vänner 
 
Det är så enkelt att laga nyttig snabbmat!
 
Ibland finns inte tiden riktigt där och då är det himla smidigt att ta fram en plåt, slänga protein på halva och kolhydrater på andra och köra in i ugnen en halvtimme. Under tiden hann jag duscha, göra en sallad och diska. 
 
 
På plåten idag:
* laxfiléer med fetaostpesto (mosad fetaost och pesto)
* skalad och hackad sötpotatis
* örtsalt och pepparmix överstrött 
 
 
 
En färgglad och näringsrik måltid som inte kräver mycket tid alls. Smidigt? 
 
Smidigt!
 
Fick också tre matlådor vilket passar bra då jag ska upp till Torsby och jobba igen i helgen!
 
Idag har jag dessutom varit på språng hela dagen så efter en god middag ska jag nu lägga mig och läsa lite!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mat som lagar sig själv kan vara guld värt i en stressig vardag! Åh, lax är min favoriträtt :)

Svar: Verkligen, snabbt, enkelt och gott :D
Emma Barremyr

2013-01-03 @ 19:56:16
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: okunnig "kock"

hur länge o vilken grad o ska plåten stå i mitten av ugnen?? :)

Svar: Låt fisken vara tinad när du lägger den på plåten och gör små bitar av sötpotatis så tar det ca 30 min på 200 grader :)
Emma Barremyr

2013-01-04 @ 00:36:53
Postat av: Linda

Ohhh min favorit - pesto & fetaostbakad lax! Har ätit det en gång i veckan de senaste tre veckorna, senast ikväll :D Såå gott!

Svar: Mmm, så gott :)
Emma Barremyr

2013-01-04 @ 22:43:15
URL: http://harligavardag.wordpress%2Ccom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0