Lyssna på kroppen och prioritera!

God morgon 
 
Mina morgonpromenader har den senaste månaden blivit lite bortglömda och i och med sjukdom har det inte blivit mycket rörelse alls. Det gillar inte min mage! Eftersom jag har IBS behöver jag röra på mig varje dag för att få en glad och fungerande mage, och allra bäst är att börja dagen med en morgonpromenad. Morgonpromenaderna gör jag dels för magen skull, men också för att det är ett så fantastiskt skönt sätt att vakna upp på - hela dagen blir liksom så bra sen!
 
Idag var planen morgonpromenad, men eftersom jag sovit så jättedåligt de senaste nätterna och inatt (och nu på morgonen) sov himla bra så ställde jag in den. Jag prioriterade sömnen idag då jag kände att jag behövde det mer! Nu är jag istället utvilad och pigg för att möta denna fantastiska tisdag!
 
Till frukost fann jag två skivor nötbröd i frysen som åts med de godaste kominationerna - ägg och keso, avokado och makrill. Tills det dracks en kopp ingefärste och en skivad kiwi.
 
 
 
 
Idag blir det jobb och friskvård (läs träning - fördelen med eget företag) för min del fram till en sen lunch med min älskling! I eftermiddag väntar möte och sen en lugn kväll hemma!
 
Ha en fin tisdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är verkligen viktigt att lyssna på kroppen och dess signaler.
Allt sedan i söndags har jag känt av en begynnande förkyldning (?) med halsont och allmän matthet. Helgens vackra väder och måndagens favoritpass fick dock gå före ett mer välbehövligt kurerande, vilket jag med råge fick känna av igår kväll då jag kom hem från gymmet - orkade ingenting! Blev således tidigt sänggående och morgonens spinningpass ersattes av en morgonpromenad i lagom raskt tempo. Så här i efterhand känns det som ett klokt beslut och jag ämnar fortsätta att ta det lugnt idag för att ha ork resten av veckan!
Nu var det inte detta jag skulle skriva egentligen, utan bara stämma in i lovorden över en morgonpromenads härliga inverkan på kroppen. De morgnar då jag inte morgontränar har jag alltid för vana att gå en rund på 30-40 minuter (längre på helgerna). Det är verkligen den perfekta starten på dagen då kroppen kommer igång och huvudet vaknar till liv. Det är också MIN stund att samla tankar och energi inför den stundande dagen. Underbart med andra ord!
Önskar dig en fortsatt fin tisdag!
Kram

Svar: Ja det är verkligen viktigt, och jag tror att vi behöver bli bättre på det :) Och vad skönt att du också lyssnade på kroppen och tog en promenad istället för att åka på spinning - klokt av dig! Vila upp dig nu så du får energin tillbaka!Angående morgonträningen så håller jag med dig om att det är bästa starten på dagen, egen tid, rörelse och endorfiner, lovely :D
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 09:10:44
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sanna

Vilket viktigt inlägg! Det känns ibland som att vi är dåliga på att lyssna på kroppen och låta den välja väg under dagen.

Svar: Ja, jag tror också att vi behöver bli bättre på det :) Som du säger, viktigt, viktigt!
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 10:26:43
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Elin

Kan du skriva receptet på nötbrödet?
Är nämligen på jakt efter ett nytt gott brödrecept :)

Svar: Absolut! Kommer baka igen nästa vecka, och då lovar jag att lägga upp det! :)
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 11:42:57
Postat av: Malin ericsson

Grymt bra blogg! Testade bananpannkakorna igår, jäklar så goa!

Svar: Tack! Ja visst är de goda - jag älskar dem!!
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 13:25:35
Postat av: Wilma

Skulle inte du kunna skriva om hur man får långt hår? Bra
saker att äta och hur man ska ta hand om det.Tycker att du har jättefint hår!!:) har du färgat? Rakpermanentat?
Jag måste bara säga att jag verkligen älskar din blogg och att den har hjälpt mig in på rätt väg igen, blir superglad såfort du har gjort ett nytt inlägg:D
Kram på dig

2013-01-22 @ 14:24:30
Postat av: Moa

Asså jag ÄLSKAR verkligen din blogg Emma! Jag har faktiskt letat efter en sån här blogg länge men har inte hittat någon. Sen så igår så tipsade en kompis om din blogg och jag kollade den direkt! Jag har kollat igenom en massa och är verkligen imponerad över dig, hur du tog dig ur dina ätstörningar! Jag har själv haft en hård period med ätstörningar och kände igen mig väldigt väl i dina situationer!
Kram Moa! (är ifrån sunne, hihi)

Svar: Tack för din fina kommentar, vad glad jag blir av att höra det! Kikade in på din blogg och du är verkligen vacker! Vi kanske ses i Sunne någon gång :) Kram på dig
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 16:12:32
URL: http://emoaz.devote.se
Postat av: Wilma

Skulle inte du kunna skriva om hur man får långt hår? Bra
saker att äta och hur man ska ta hand om det.Tycker att du har jättefint hår!!:) har du färgat? Rakpermanentat?
Jag måste bara säga att jag verkligen älskar din blogg och att den har hjälpt mig in på rätt väg igen, blir superglad såfort du har gjort ett nytt inlägg:D
Kram på dig

Svar: Hej! Ska jag vara helt ärlig är jag jättedålig på att ta hand om mitt hår. Jag kammar mig sällan och tvättar det i billigt schampo. Jag är jättetorr i hårbotten och flagnar ofta (inte så kul) och jag borde ta bättre hand om det än vad jag gör. Tycker att det är så himla tråkigt med både smink och hår bara. På bilderna i headern har jag dock plattat det (har lockar annars).Kul att du gillar bloggen, det värmer att höra!
Kram på dig
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 18:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0