Nötplättar

Hej vänner 
 
Jag har legat i sängen och vilat mig ända sen jag slutade jobbet vid tio i morse. Jag mår lite bättre idag så det går åt rätt håll iallafall. Nu har jag precis fått i mig lite lunch och det är dags att göra en kraftansträngning - packa väskan och sätta mig på tåget mot Karlstad.
 
Till lunch blev det nötplättar med vaniljsmak - mums(!) Serverades med kokosgrädde, kiwi och granatäpple.
 
 
Ingredienser:
1/2 dl cashewnötter 
1 ägg
1/2 dl mandelmjölk 
1/2 dl kvarg
1 1/2 tsk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljpulver
 
Mixa cashewnötterna till ett mjöl och blanda med övriga ingredienser. Degen blir ganska stabbig och behöver plattas ut i pannan. Stek fyra plättar på medelhög värme och servers med något gott!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: O

Låter gott! Måste testa! Men har ingen fiberhusk hemma....kan man hoppa över den eller ersätta med nåt annat? Tack för en superbra blogg! Kram

Svar: Ha i något som binder ihop smeten lite, t.ex. lite vanligt mjöl, havregryn eller liknande. Behövs bara lite :) Kul att du gillar bloggen! Kram
Emma Barremyr

2013-01-06 @ 19:41:55
Postat av: Tjejen

Hej!
Är keso samma sak som kvarg? :O

Svar: Hej! Nej keso och kvarg är inte samma sak. Kvarg är en färskost med låg fetthalt som innehåller mycket protein. Keso är också en slags färskost, fast i annorlunda konsistens, men har också högt proteininnehåll. De funkar till samma användningsområden, men smakar lite olika :)
Emma Barremyr

2013-01-17 @ 22:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0