Helgen i instagram

Hej 
 
Dålig uppdatering här i helgen, men jag har varit upptagen med att vara ledig, njuta och leva. Helgen har dessutom bjudit på fantastiskt väder - en sol som värmde ända in i själen, grönska, fina vänner, god mat och sköna träningspass har förgyllt mina dagar och laddat mig med energi! Ni som följer mig på Instagram har redan fått en tjuvkik, men eftersom hälften av er inte sett dem kommer här helgen i bilder!
 
 
1. Helgen inleddes med en picknickmiddag som innehöll halloumi- och champinjonsallad, zucchinifrallor med ost och jordgubbar.
2. Fredagsmyset till filmen Ego var en raw morotskaka, sötpotatischips doppade i mörk choklad, frysta vindruvor och hallon- och blåbärsvatten.
 
 
3. Lördagen inleddes med en skön morgon-pw runt älen. Wellness ända in i själen!
4. Därefter firade vi syster och hennes pojkvän med en grym frukostbuffé innehållande massa hemlagat gott.
 
 
5. Lördagseftermiddagen spenderades i solen på Skutberget med fika, podcaster, bad och syskonsnack.
6. Lördagskvällen bjöd på grillmys tillsammans med vänner i solen och massa gott att äta!
 
 
7. Söndagsfika med vänner - ägglatte, raw morotskaka och kladdkakemuffins med lakrits
8. Söndagsmiddag i form av en plocktallrik - olivgrillad sparris, avokado, lax, halloumi, parmaskinka, bloccoli, spenat, tomater, gul paprika och fröknäcke
 
Förresten så vill jag bara förbereda er på att uppdateringen kanske inte kommer bli lika ofta nu framöver som i vanilga fall. Sommaren har anlänt vilket betyder mindre läsning av bloggar (det märks redan lite i statistiken, och jag själv har knappt läst en enda blogg på hela veckan) och mitt sug efter att sitta framför datorn och blogga minskar också. Jag kommer göra lite som jag känner för. Vissa dagar kanske det blir fler inlägg, andra färre eller inga alls. Att blogga har ju blivit lite av en del av mitt liv och det är liksom självklart att jag ska testa nya saker till frukost, blogga en sväng efter maten, skriva om träningen och inspirera er! Jag brinner verkligen för det och är så glad att ni är så många som tar er tiden att kika in här varje dag! Men jag behöver få koppla bort och slappna av, äta utan att fota och bara ha det kravlöst ett tag. Som ni säkert förstår så tar bloggen grymt mycket tid och genom att "sommarladda" batterierna kommer jag vara redo att köra på till hösten igen! Men som sagt, jag kommer inte försvinna, utan inläggen kommer fortfarande att komma, men hur ofta kan jag inte svara på, så fortsätt ändå kika in här och lämna spår, för det är så kul!
 
Och för er som inte redan följer mig på Instagram så heter jag där emmabarremyr. Där kommer uppdateringen ske oftare än här på bloggen då det inte är lika tidskrävande!
 
Men det sagt vill jag önska er en fin söndagskväll!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Lydia

Hej! Vill börja med att säga att jag verkligen gillar din blogg, och blir väldigt inspirerad av dina recept :)

1. Jag är 14 år och tänkte testa proteinpulver efter träning. Vad du tycker om proteinpulver? Använder du dig av det? Och isf, vilket?

2. Hur gör du för att inte gå ner i vikt när du har sprungit ca 1 mil? Jag måste få i mig ca 800 mer kalorier än vanligt efter sådana träningspass, och jag tycker det är jättesvårt att trycka i mig så mycket eftersom jag ät mätt. Om jag har tryckt i mig godis samma dag är jag nästan uppe i så mycket kalorier, men jag kan ju inte göra det varje gång jag har tränat. Det har slutat med att jag har gått ner i vikt och har inte fått min mens på några månader.
Har du kanske något tips på kaloririk mat som t.ex. jordnötssmör?

Svar: Hejsan! Vad roligt att höra att du gillar bloggen :)Vad gäller proteinpulver är det inget som du behöver. Jag använder mig inte av proteinpulver just för att jag kan få i mig den proteinmängd jag behöver från min vanliga kost. Efter ett träningspass brukar jag göra smoothies, äta keso och banan, baka olika mellanmålskakor och ta med, kokta ägg osv. Det finns massa bra mellanmål som inte involverar proteinpulver.
Det här med vikt upp och ner är inget jag tänker speciellt mycket på, dock äter jag mycket mat och ofta. Jag ser till att alltid äta rejäl frukost, lunch och middag och där emellan 3-4 mellanmål varje dag. Ät gärna energirika livsmedel för att få i dig den mängden du behöver, så som nötter, avokado, feta mejeriprodukter, ringla olja över salladen och släng ner lite kokosolja i morgongröten :-) Att di mens har försvunnit är en tecken på att saker och ting inte står riktigt rätt till i din kropp så det är jättebra att du ser till att gå upp lite i vikt igen :-) Lycka till!
Emma Barremyr

2013-06-02 @ 22:50:33
Postat av: Susanne

Ja du släpp bloggen ett tag du. Så du hinner med allt det andra i ditt liv.

2013-06-03 @ 05:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0