Inställd träning, extra vila och lakritslatte

Halloj söndagsvänner 
 
Söndag innebär för det mesta långdistans för min del, men idag byts passet ut mot ytterligare en vilodag denna vecka (hade även vilodag i fredags). Eftersom jag sprang ett par kilometer på asfalt under gårdagens snabbdistans har benhinnor och höftleder sparkat bakut (asfalt funkar verkligen inte för mig, inte ens en liten bit) och jag väljer då att lyssna på kroppen och hoppa träningen idag. Istället ska jag fixa en god middag, efterrätt och myskväll till mig och Pelle, som jag inte umgåtts med sen i tisdags - så verkligen dags för lite sambotid! Han anländer inte förrän senare idag så jag har gott om tid på mig att fixa med överraskning! Lite (inte lite, utan en hel massa såklart) kärlek, god mat och en söndagsfilm kan vara nog så bra som ett långdistanspass ute i skogen, ellerhur? En extra vilodag kan vara väldigt bra ibland, speciellt när kroppen säger så!
 
Till eftermiddagsfika har jag testat ett nytt experiment, nämligen lakritslatte (såååå goooott! Gillar ni lakrits? TESTA!) och till det Victorias mugcake, som ni hittar recept på här <-- (klick).
 
 
 
Lakritslatte gör du genom att vispa ett ägg fluffigt och blandar sedan i 1 tsk lakritspulver. Häll upp kaffe i en kopp, häll över "lakritsägget" och rör om!
 
Och NEJ, det smakar inte ägg - bara sjukt krämigt och en grym lakritssmak som går finfint till kaffet.
 
Testa!!!!
 
Dåliga bilder från iphonen, batteriet till kameran låg på laddning och då fick iphonen duga!
 
Nu dags för en måltidsplanering av veckan!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra att lyssna på kroppen - det är något jag börjar lära mig allt mer. Framförallt när det gäller stress, inför träning eller vila har jag bra hörstyrka ;)
Jag brukar göra min ägglatte på kardemumma, imorn ska jag testa med lakrits - låter mums!

Svar: Ja det är otroligt viktigt! Brukar göra på kanel och kardemumma, men fick för mig att testa lakrits och det blev sjukt gott :D
Emma Barremyr

2013-06-09 @ 15:45:22
URL: http://harligavardag.com
Postat av: Malin

En vilodag med sambomys kan absolut göra så mycket mer nytta för kroppen (och inte minst själen!) än ett långdistanspass ibland :) Ha en fin kväll!

Svar: Visst är det så :) Hoppas du har en fin kväll du med :)
Emma Barremyr

2013-06-09 @ 17:10:19
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0