Krämig blomkålsgröt med kanel, bärfluff och jordnötssås

God morgon vänner 
 
Värdens godaste frukost enligt Fanny (jag var bara tvungen att testa), och jag kan lätt hålla med om att det är gott. Det är gröt liksom (en jäkligt krämig och smakrik sådan), ett härligt fluff med bär och så en underbar sås på jordnötssmör. Nej, det kan ju inte slå fel! Så detta receptet tackar jag Fanny för!
 
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
1 dl riven blomkål
2 dl vatten
1/2 dl äggvita
1/2 mosad banan
Massa kanel
Salt
 
Koka ihop vatten, havregryn, kanel, salt och blomkål. Tillsätt äggvita och mosad banan och koka lite till. 
 
Fluff: elvispa en äggvita till ett fluff. Tillsätt desan 3/4 dl turkisk yoghurt, 1/2 dl mosade hallon, 1/2 dl mosade blåbär och 2 krm vaniljpulver. Vispa en kort sväng till ett härligt fluff!
 
Jordnötssåsen: blanda ihop jordnötssmör med mjölk (jag hade havremjölk) till en lagom "rinnig" sås.
 
Häll upp gröten på ett fat, toppa med fluff och ringla över såsen!
 
Gudomligt och väl värt lite fix och trix!
 
 
Idag står det noll PT-kunder på schemat, likaså imorgon. Jag har ett kost- och träningsupplägg att ta tag i, samt några online-kunder och jobb med nya siten att beta av, annars är det ledighet som gäller och likaså i helgen. Hej långhelg och ledighet! I eftermiddag är vi bjudna till Pasha - a taste of Lebananbuffémiddag jag och Pelle, vilket ska bli otroligt gott och spännande! Annars blir det nog ett bröstpass på Sats, pyssel och städ i lägenheten och kanske något litet bak. Såklart!
 
Senare kommer recept på hemgjord lakritschoklad. MISSA INTE!!!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Nu när jag äntligen "lärt" mig att äta gröt och faktiskt kommit att tycka väldigt, väldigt mycket om det, gillar jag också att experimentera med diverse olika innehåll. Favoriten, eller i alla fall standardversionen på jobbet just nu är havregrynsgröt som kokat tillsammans med rivet äpple och kanel. Innan servering blandar jag ibland i lite av Holistics vaniljproteinpulver och serverar sedan med en klick kvarg, bär och nötter. Mums!
Har precis avslutat en skål, men skulle lätt kunna äta en till ;)
Kram

Svar: Mm, äpple och kanel var länge sen, men var en favorit hos mig också tidigare, nubbar jag så många att jag har svårt att välja :D haha
Emma Barremyr

2013-06-13 @ 10:22:17
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Karin O

Att ha i blomkål var något nytt men det ser väldans gott ut:)

Svar: Ja det blev väldigt krämigt och gott! :D
Emma Barremyr

2013-06-13 @ 12:18:30
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Minna

Hej!
Tack för en fantastisk blogg!
Jag undrar lite om träning, framförallt PW. Är det bra träning? om man går 7 km istället för att springa? det är så tråkigt att springa :(

2013-06-13 @ 13:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0