Kycklingsås med "raw ris"

Hej 
 
Oj vad jag älskar att leka med rawfood! Det smakar så gott och ger härligt tuggmotstånd, smaskens! Idag blev inte rätten helt raw, men nästan!
 
Ickeraw kycklingsås med "raw ris" och en härlig sallad till det!
 
 
 
Ingredienser:
1/2 blomkålshuvud
1 palsternacka
1 rödbeta
1 näve pinjenötter
1 näve cashewnötter
1/2 kruka basilika
1 msk olivolja
Örtsalt
 
Skala palsternacka och rödbeta. Mixa blomkål och lägg i en skål. Mixa palsternacka och häll i tillsammans med blomkålen. Mixa sist rödbetan med nötterna och basilika. Rör ihop allt i en skål och servera tillsammans med kycklingsåsen.
 
Kycklingsåsen gjordes på hackad kyckling, massvis med kantareller, kokosmjölk, tamari, citrongräs, curry, currypaste, örtsalt och pepparmix.
 
 
Vad äter ni till middag?
 
Alla dagar är inte bra dagar och den här har varit riktigt dålig för min del, trots att den började så bra! Jag är ledsen och känner inte riktigt tron på mig själv. Ibland kan vissa människor verkligen ta ner en, vilket hände för min del idag. All energi gick ur mig och jag tappade lusten till allt, blev ledsen och orkade inte fokusera mer. Jag får inte känna mig värdelös, för jag är det inte.. men ändå så gör jag det! Den här blev en "sån dag", som kommer ibland. 
 
Men en sak är säker, jag är inte värdelös - dumma tanke!!!
 
Jag tror på mig själv, klappar mig på axeln och säger "jag är bra", för jag behöver det!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag kommenterade för ett par dagar sen om min ätstörning, om hur rädd jag var för att min ämnesomsättning blivit förstörd, hur jag inte vågade varken dra ner på träningen eller öka matintaget utan var fast i svälten.. När jag läste ditt svar var det som en sten lossnade från mitt hjärta. Jag fylldes av glädje och lättnad jag inte känt på så länge. Jag åt ägg med ÄGGULA samma kväll(tillsammans med många andra saker ett "förbjudet" livsmedel) och bestämde mig för att ändra på mitt liv och ta mig ur det här. Jag har tagit kontakt med psykolog och läkare, har tillåtit mig att vila från träningen i flera dagar och ökar hela tiden mitt matintag. Brottas med ångest och dumma tankar fortfarande, men jösses, vad ditt svar och din omtanke hjälpte mig när jag kände mig som värst. Tack, du är en fin och omtänksam människa! Och definitivt, Emma, så är du BRA. Du är otroligt bra och inspirerar mig varje dag.

Svar: Jag blir så glad och så varm i hela kroppen av att läsa din kommentar, både för att du peppar mig så fint och för att jag på ett litet sätt har hjälpt dig! Du är helt fantastisk, kom ihåg det och du kommer klara dig igenom ätstörningen! Tusen tack för din fina kommentar, den glädjer mig verkligen! KRAM
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 19:13:48
Postat av: Nathalie

styrkekram!!

Svar: Tack fina!
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 19:43:01
URL: http://www.brodkonst.se
Postat av: M

Gott! :) jag äter kycklingfärs/kokos/jordnöts/squash/svampcurry med kokt blomkål, risnudlar och avokado och koriandersallad :)

Svar: Åh, det lät helt fantastiskt gott!
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 19:45:33
Postat av: Mari

Vad gott det ser ut :)

Härligt med morgonträningen du skriver om nedan, jag älskar den :): har du inge fler intervalltips?

Svar: Finns en hel del olika intervallupplägg bak i arkivet i kategorin "träning" kika runt lite där :)
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 19:50:38
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Sofia

Du är bra Emma! Kram på dig

Svar: Tack fina! KRAM
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 20:12:07
URL: http://sofiawedin.blogg.se
Postat av: Anna

Du är BRA Emma! Tack återigen för en väldigt bra och inspirerande blogg!

Svar: Tack själv för peppen! Det är guld värt!
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 21:17:20
Postat av: Johanna

Ser verkligen helt uuurgott ut, måste testa laga mer raw! :)

Svar: Det är helt fantastiskt! Smakar så mycket och är så färgglatt, man kan inte bli annat än glad!
Emma Barremyr

2013-06-19 @ 02:29:59
URL: http://jwes.shapemeup.se
Postat av: Mari

Sv. Det ska jag =) Alltid kul med variation på sin egen intervallträning.

Svar: Och bra med variation :-)
Emma Barremyr

2013-06-19 @ 10:33:46
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Ban

Men du som är så fin, och har världens mest inspirerande finaste blogg! Du får träning och hälsosam mat att kännas kul, du inspirerar! Kram!

Svar: Tack fina du för peppen, den gör mig så glad :) KRAM
Emma Barremyr

2013-06-19 @ 12:53:27
Postat av: Klara

Fasen vad gott! Jag älskar att äta saker med tuggmotstånd och "riset" var toppen! Åt mitt till en quorngryta med broccoli. Tack för receptet! :)

Svar: Vad roligt att du gillade det :)
Emma Barremyr

2013-08-02 @ 14:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0