Läsarfråga om jobbet som personlig assistent

Hej! Tusen tack för din fina fina blogg! Kan du inte skriva lite om ditt jobb som personlig assistent? Hur arbetsdagen ser ut,vad ni gör och vad det ger dig. vore intressant! Kram Louise
 
Först och främst, Tack! Jag blir så oerhört glad av era fina kommentarer. Att ni gillar bloggen och det jag gör värmer och glädjer mig!
 
Ni är flera som undrar över jobbet i Torsby som personlig assistent och eftersom jag har tystnadsplikt är det inget jag kan tala om eller skriva om på bloggen. I jobbet hjälper jag personen jag jobbar hos med allt i hemmet och vardagen. Jobbet är väldigt fysiskt inaktivt, men slitit psykiskt - samtidigt som det är helt underbart de "bra" dagar man jobbar. För det mesta är vi inomhus, men vissa dagar kan vi även komma ut om personen mår bra. 
 
För det mesta jobbar jag ju långpass på 24 eller 12 timmar åt gången (ibland blir det ännu mer), vilket jag tycker är himla skönt. Då får jag många timmar gjorda på en gång och får därmed vara ledig i längre perioder, vilket passar mig utmärkt när jag också driver eget företag. När jag jobbar natt har jag sovande natt och sover nu för tiden för det mesta bra (så länge peronen jag jobbar med sover vill säga) och har längre sovmorgnar än hemma. Hehe. 
 
Just det här jobbet har gett mig ett enormt tålamod samtidigt som jag lärt mig mycket om personens sjukdom och hur man hanterar personer med liknande problem. Att jobba med människor är något jag älskar och att jag hela tiden finns där för den här personen gör att jag känner mig behövd och gör ett fint jobb, vilket känns bra!
 
 
Bilden symboliserar en hjälpande hand, vilket är precis vad jag är i jobbet som personlig assistent!
 
Nu är mitt andra 24-timmarspass för denna vecka snart slut och jag ska hoppa på tåget ner mot stan igen. Har en hel del som ska fixas inför veckan som kommer, en handlingslista som ska avverkas och en lägenhet som ska pysslas om. Jag gillar att det bara är söndag och att hela dagen är ledig - underbart! Först en morgonprmenad hem till mamma och pappa och sedan ett besök hos farmor och farfar innan jag glider mot stan!
 
Trevlig söndag till er!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0