Raw hallon- och blåbärsbovetegröt

God morgon underbara junitisdag 
 
Jodå, med vila, påfyllning av god och näringsrik mat och slapp i solskenet blev batterierna laddade och idag känner jag mig mycket piggare än igår!
 
Idag kör jag en "raw hallon- och blåbärsbovetegröt" med cashewkräm, riven kokos, mullbär, pumpafrön och hampafrön till frulle. 
 
Fantastiskt gott!
 
 
Ingredienser:
1 dl bovete
1/2 banan
1 dl blåbär
1/2 dl hallon
1/2 tsk vaniljpulver
 
Kvällen innan lägger du bovete i en skål med vatten. På morgonen sköljer du bort den slemmiga hinnan som bildats och mixar sedan ihop boveten med övriga ingredienser.
 
Cashewkrämen är gjord på 1 dl cashewnötter, 3 dadlar, 2 msk färskpressad apelsinjuice, 1 tsk vaniljpulver och lite vatten. Mixa allt till en slät kräm. Använd som topping på gröt, bakverk, smoothies, till frukt eller annat påhitt!
 
 
 
Mätt mage och glad Emma - nu redo för en förmiddag i gymmet! 3 kunder och en benbehandling hos Caroline ska betas av och sen, ja sen kaaanske det blir ett träningspass! Jag är fruktansvärt sugen! :)
 
Önskar er en trevlig tisdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: pilla

Älskar verkligen alla dina smarriga recept! Ha en superfin dag!

Svar: Ååh, tack söta du! Desamma :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 08:18:26
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Marie

Ser så gott ut!! Mixar du med stavmixer?? Är det boveteflingor du använder??

Svar: Yes, använder stavmixer :) och helt torkat bovete :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 09:24:47
Postat av: Maria

Godmorgon!

Vad är ditt bästa tips på vad man skall göra när man vill få bort så mycket fett som möjligt på magen & höfterna (kärlekshandtagen)

Tacksam för tips! :) kram

Svar: Tyvärr kan vi inte punkförbränna fett, utan kroppen tar därifrån den vill. Mitt bästa tips är att röra på sig regelbundet, äta bra och näringsrik mat, sova gott och vara nöjd med sig själv :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 09:34:08
Postat av: Linnea

Hej!

Vad tar du för att lägga upp ett kost/träningschema för ett par veckor? om man vill lära sig övningar i gymmet eller bara att du visar hur alla masiken fungerar ( så att man inte skadar sig om man gör fel) vad skulle det gå på?

Kraam

Svar: Kost och träning i fem veckor kostar 1095:- och 10 veckor 1995.- :) Du kan läsa om det här --> http://www.ptbyemma.se/tjanster/kost-och-traningsupplagg.html eller ta kontakt med mig via mailen - [email protected] så berättar jag mer :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 09:35:36
Postat av: Sally

Bovete flingor eller vad är det du använder? Rent bovete?

Svar: Helt torkat bovete :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 10:03:56
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: Marie

Använder du boveteflingor?

Svar: Använder helt, torkat bovete :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 11:53:57
Postat av: Anonym

Kan du inte ha frågestund om dig själv och ätstörningar?
Måste för hundrade gången säga att jag älskar din blogg och önskar jag kunde anställa dig som min privata kock hihi

Svar: Det är en bra idé! Kan försöka få till det snart :) vad roligt att du gillar bloggen så mycket! :) Skulle gärna ställa upp och vara kock :D
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 16:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0