I skidbacken är jag en riktig nörd

Hej vänner 
 
Såhär fram på vårkanten - soliga dagar med blå himmel och någon minusgrad kan skidåkning vara det bästa som finns! Om det är något som får mig att koppla bort och stressa ner så är det att vara i naturen och skidåkningen gör det ännu mer. Jag älskar att nöta backarna upp och ner, sitta och gotta mig i liften, le mot solen och dricka varm choklad i pauserna. 
 
Lördagen i Trysil var perfekt, både vädermässigt och vad det gäller backar, sällskap och uppladdning. När vi anlände på fredagskvällen hade svärmor lagat en supergod middag bestående av dubbelmarinerad kyckling och potatisgratäng och till efterrätt blev det en stor skål godis (riktigt godis i lösvikt), så energi det fanns det gott om igår.
 
I skidbacken är jag en riktig nörd. Jag står gärna längst fram i kön när liften öppnar för att vara först ut i de nypistade backarna. De första åken är alltid de bästa. Sen vill jag bara åka, åka och åka. Jag får aldrig nog. Efter sju timmar igår var jag inte mättad på skidåkning, men fick lov att följa med familjen hem ändå. Jag var trots allt himla nöjd med dagen, rosig om kinderna och lycklig! Nästa helg får jag åka igen och om två veckor väntar en hel vecka med skidåkning uppe i Idre. Bästa magkänslan på den! Som jag älskar fjället 
 
Bilderna ger ingen rättvisa. Trysil är så otroligt vackert med en fantastisk utsikt över världen! Jag kan aldrig se mig mätt - ögonen mår såå bra, själen mår så bra och livet känns så enkelt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gillar ni också att åka skidor? 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ida

Även om bilderna inte gör Trysil rättvist så va det fina biler. ååå vad jag saknar att åka nu! Har inte åkt på tre år men nästa vinter kanske :-)

Svar: Ja visst är det fint där uppe :D Håller alla tummar och tår för att du får åka nästa år!
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 13:10:33
Postat av: Sara - Hold on be strong

Härliga bilder!!

Svar: Tack :-)
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 14:50:17
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Julia

Åh vilka härliga bilder!

Jag ÄLSKAR att åka skidor, det är så roligt och härligt att susa ner för backen. Dock är det 4 år sedan jag åkte skidor nu, tråkigt. Men det är långt till de långa backarna när man bor i södra Sverige ;)

Svar: Tack :D Det var verkligen en härlig dag! Så synd att det är så långt till backarna för er, hoppas att du får chansen att åka snart, kanske nästa år? :)
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 15:47:56
Postat av: Josefin Sjöberg

Det är underbart. Blev ingenting det här året för mig dock. Föräldrarna åkte upp till fjällen för att fira min 25-årsdag över påsk... Men jag var tvungen att stanna hemma och jobba... så det blev inte mycket med det :P

Svar: Så tråkigt att du inte kunde följa med! Hoppas att du hade en bra 25-årsdag och att du får åka lite skidor nästa år istället :)
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 17:19:11
URL: http://jossefinast.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag älskar också att åka skidor, sitter i bilen hem efter två underbara dagar i skidbacken :D

Svar: Så härligt! Skönt att ni fick fint väder också - det gör det hela äääännu bättre :D
Emma Barremyr

Postat av: Viccy

Håller med, skidåkning är underbart! :)

Svar: Ja visst är det! Speciellt när solen skiner :D
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 21:41:05
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Emma

Skidor slår allt! Det är totalbäst! Håller med dig!
Tyvärr blir det bara skidor en vecka om året för mig eftersom jag är stockholmsbo och det tar ett tag att ta sig till någon skidbacke. Därför började jag köra en hel del längdskidor denna säsong och det är också jätteskönt. Kör du bara utför ellerkör du längd också?

Svar: Visst är det underbart :-) Förstår att det inte blir så mycket när man bor i Stockholm, jag brukar inte heller åka mer än någon gång om året då vi har en stuga uppe i Idre som vi brukar vara uppe i en vecka varje år fram på vårkanten :-) Jag åker mest slalom, men även längd då och då också! Gillar mest slalom, men längd är ju grym träning för konditionen :)
Emma Barremyr

2013-03-25 @ 13:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0