Kesokvargbägare

God morgon 
 
Nu när jag börjar jobba så tidigt varje dag (eller ja, sju halv åtta är väl en ganska normal arbetstid att börja dagen med) så försöker jag oftast förbereda frukosten kvällen innan. Då är det bara att plocka fram den och sätta sig vid bordet och äta (efter några knäpp med kameran då såkart, men det går mest på automatik nu för tiden) samtidigt som jag slår upp datorn, kollar mailen, bloggar eller tittar på Nyhetsmorgon. Det viktigaste för mig är att jag får min frukoststund i lugn och ro.
 
Idag blev det ytterligare en bägarvariant - denna gången med chokladkesokvarg och hallonkesokvarg. 
 
 
 
Chokladkesokvarg: mosa en banan och blanda ihop med 1 msk kakao, 1 dl keso och 1 dl kvarg.
 
Hallonkesokvarg: blanda ihop 1 dl hallon med 1 dl keso och 1 dl kvarg.
 
Låt rörorna stå i kylen över natten. På morgonen tar du ut dem och varvar dem sedan i ett stort glas. Min topping bestod idag av quinoapuffar, hampafrön, kakaonibs, hemmagjorda kokoschips, pumpakärnor och mullbär.
 
Gaaaaalet gott :D
 
 
Idag har jag hela dagen full med jobb. Kunder som ska betas av nu under förmiddagen och datorjobb (PT-planering) i eftermiddag. Ikväll hoppar jag på tåget upp mot Torsby igen för ett långpass som personlig assistent under långfredagen. 
 
Ha en fin skärtorsdag!
 
Kramar / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Dina frukostar är oslagbara, nästan så man skulle vilja teckna en prenumeration på dem och få de levererade till skrivbordet varje dag...Skrivbordet ja...det är där de flesta av mina vardagsfrukostar inmundigas. Inte särskilt charmigt men det gör dock att jag uppskattar hemmafrukostar desto mer, som idag till exempel :)
Önskar dig en fortsatt fin torsdag och bra start på påskhelgen!
Kram

Svar: Vad söt du är :D Du brukar också ha många mumsiga frukostar ju! Hemmafrukostar i lugn och ro är oslagbara :D Hoppas att du får en fin påskhelg. KRAM
Emma Barremyr

2013-03-28 @ 08:57:57
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Viccy

Ser gott ut, som vanligt! ;)

Du får jättegärna kika förbi mammas butik (At my HOUSE) nu i påskhelgen! Ska jobba där hela tiden med att baka och ha hand om caféet, så om du har vägarna förbi så bjuder jag på fika! :)

Svar: Söt du är :-) Men gud vad mysigt, vilket erbjudande! Känns inte så roligt att jag ska jobba hela helgen uppe i Torsby. Hoppas jag får möjlighet en annan gång. Det skulle vara himla kul att ses och prata gemensamma intressen (mat och bak :P) hehe. Glad påsk på dig!
Emma Barremyr

2013-03-28 @ 14:41:31
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Emma Mellgren

Emma! Vilken otroligt fin blogg och hemsida du har. Mycket spännande recept. Hoppas din PT verksamhet går strålande..
Kram från en annan PT-Emma =)

Svar: Hej! Tack så jättemycket! Ser att du också PT-ar i Karlstad. Jag tränar själv på Färjestad, så vi kanske ses där någon gång! :D Kram
Emma Barremyr

2013-03-30 @ 11:49:41
URL: http://mellgrenskan.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0