Kesoyoghurt med äppelpajstäcke

God morgon fredag 
 
Jag gillar inte att ta kort med iphonekameran. Bilderna blir tråkiga, färglösa och dåliga. Å andra sidan gillar jag inte heller att släpa systemkameran mellan Karlstad och Torsby bara för att kunna ta kort på allt jag äter. Så ni får stå ut med lite mindre fägglada och snygga bilder under helgerna i Torsby :)
 
Bilderna på dagens frukost, kesoyoghurt med äppelpajstäcke gör den ingen rättvisa. Det var sååå mycket godare än vad det ser ut! Den varma, söta äppelpajen mötte den midla, kalla kesoyoghurten och liksom gifte sig!
 
Detta kommer jag göra fler gånger!
 
 
Ingredienser (1 person):
2 dl naturell yoghurt
1 dl keso
1/2 äpple
1 msk boveteflingor (eller annat gryn)
1 msk kokosflingor
1 msk solroskärnor
1 msk krossade linfrön
2 torkade dadlar eller annan sötning som t.ex. honung
1/2 msk kokosolja
Kanel
 
Blanda ihop keso och yoghurt i en frukostskål. Skala och tärna äpplet och lägg det i en microsäker skål. Pudra över massa kanel. Blanda ihop boveteflingor, kokos, solroskärnor, linfrön och kokosolja i en annan skål. Hacka dadlarna i små, små bitar och blanda ihop med grynblandningen och smaksätt även den med kanel. Stö över grynblandningen över äppelbitarna och micra sedan på högsta effekt i 2-3 minuter. Ta ut och häll över kesoyoghurten. Skynda och ät medans det är varmt - Det smakar alleles ljuvligt!
 
 
Idag tar jag veckans andra vilodag från träningen och kommer nog fortsätta med vila resten av helgen. Jag har sovit dåligt inatt och vill helst bara vara hemma hos mamma och pappa. Min mormor ligger väldigt sjuk och jag känner mig allt annat än glad. Därför tar jag helg från bloggen redan nu. Jag hoppas att ni förstår så hörs vi igen nästa vecka!
 
Stor kram till er alla goa läsare 

Kommentarer
Postat av: Kusin Emelie

Kram <3

2013-03-08 @ 09:34:28
Postat av: elin

åh mums! sitter just nu och smaskar på din äppelpajsgröt i micro och chokladfluff. mums! Har blivit så mycket bättre på att äta frukost sen jag hittade din blogg, och min mage har aldrig mått bättre!
Hoppas allt blir bra, bli glad, var glad! trevlig helg!

2013-03-08 @ 09:34:41
Postat av: Ellinor

Så gott det ser ut!
Jag brukar göra en variant där jag steker äpplen, havregryn, solrosfrön och lite annat smått och gott som jag känner för (bovete, nötter, kokos osv.) i kokosolja tillsammans med en massa kanel. Detta äter jag sedan tillsammans med naturell yoghurt - mums!

Hoppas att du får en fin fredag och en lung och skön helg! Ta hand om er!

2013-03-08 @ 10:12:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: alina

hej! jag undrar om du kan skriva ett inlägg med lite olika recept på något alternativ till godis/chips. försöker sluta äta detta men känner att något fredagsmys vill man ha.. skulle bli jätteglad!

2013-03-08 @ 20:37:32
Postat av: Victoria

Verkar jättegott! :)

2013-03-08 @ 22:59:02
URL: http://kokospalm.blogg.se
Postat av: emilia

Vilket kanontips, älskar äpple och kanel tillsammans.

2013-03-09 @ 11:56:06
URL: http://enbravardag.blogg.se
Postat av: Ida

Styrkekram till dig!

2013-03-09 @ 15:36:49
Postat av: Molly!

Hejsan Emma! Har sagt det förut och säger det igen, din blogg är den grymmaste bloggen i historien!
Men nu är det så att jag tränar i stort sett varje dag. Men jag vet ju att man ska ha vilodagar också men det har Inte jag. Men jag tränar inte så här jätte hårt om man säger så, utan jag springer långsamt i ca 10 min sen kör jag lite övningar. Behöver man någon vilodag då eller är det okej om man kör på varje dag? Tacksam för svar! :D

2013-03-09 @ 19:25:57
Postat av: Sanna

Jösses, det låter riktigt gott! Kokos är en personlig favorit :)

2013-03-09 @ 19:42:57
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Zahra

USCH! Det är farligt att kolla in din blogg på natten när man jobbar för man blir så hungrig av alla dina goda recept! Trevlig helg!

2013-03-10 @ 01:29:24
URL: http://ensamtjejpagymmet.shapemeup.se
Postat av: Anonym

Hej Emma!
Jag är en tjej på 15 år som har fått upp ögonen på träning och kost i typ somras.. Mitt mål är att tighta till kroppen och kanske gå ner ngn storlek. Men jag bryr mig inte om vikten. Jag har tränat 6 ggr i veckan pch har fått lite magnuskelr och osv. Men sedan årskoftet har jag inte märkt någon skillnad alls... Jag äter hälsosam kost (ca 1500 kcal per dag, jag räknar inte men ja kollade på någon sida) och 6 dagar i veckan! Vad ska jag göra? Ska jag äta mer? Träna mindre? Träna mer?
Förlåt för ett långt inlägg.. Älskar din blogg! Du är en såån inspiration!

2013-03-10 @ 06:45:06
Postat av: Sofia Werlin - från 116 kg till 72 kg..

Vad gott det ser ut :)

2013-03-10 @ 10:17:55
URL: http://Sofija.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Detta blir ganska långt! JAg undrade om du kunde ge lite råd..
I fredags tränade jag rygg 2gg/veckan, och jag kände mig trött i ryggen men jag var så taggad så ja gkörde på ändå! Fick såklart ont i ryggen efter. vilat hela lördagen,söndagen och ska vila imorogon med(måndag). Jag har gått promaneder dock och smört in med voltaren osv, stretchat. (har hört att man inte ska vara still vid ryggont) Nu bränner det bara lite om jag sitter still för länge, och det smärtar bara om jag klämmer/masserar. Nu är det främst nacken som har stelnat och gör mig yr(duvet så att ansiktet domnar lite)FRÅGAN: bör jag avstå från ryggträning på tisdag eller kan jag köra på som vanlgit tror du, om det fortsätter att bli bättre?

2013-03-10 @ 15:07:33
Postat av: Veronika

såg supersmarrigt ut verkligen!

2013-03-10 @ 15:38:01
URL: http://veroniqa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mums :-D

2013-03-10 @ 19:05:59
URL: http://www.acordingtosofia.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mums, det både ser och låter hur gott som helst!

2013-03-10 @ 21:27:00
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: lovisa

Hej! Tack för din färgsprakande blogg.
skulle vara tacksam om jag fick lite tips kring frukosten. Då jag ska börja ett nytt arbete. Kommer börja som kallskänka i stan jag bor i, så kul :-) ! Men arbetstiderna gör det lite svårt att följa mina vanliga rutiner, som typ är upp 7 stadig frukost 8 bestånde av gröt/fil, kokt ägg, frukt och macka/knäcke ungefär, sen blir det pw med hunden osv mellis vid 10.30 ungefär och lunch mellan 12 och 13.
Nu kommer jag börja jobba ca kl 5 och jobba till 12. Eftersom det är ett café så får jag frukost i form av typ macka. Men jag är ju van vid mer än det! Hjälp hur ska jag planera för att det ska flyta bra :-) ? Tack

2013-03-12 @ 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0