Våffeldagen med morots- och kokosvåfflor

Hej vänner 
 
Idag är det våffeldagen - och vad passar då bättre till lunch än ett gäng våfflor?
 
Denna gången med saftiga morötter och en mild smak av kokos som toppats med hallonfluff och kokosflingor
 
 
Ingredienser (2 personer, 6 våfflor):
3 dl havregryn
1 dl kokosflingor
1 dl riven morot
1 msk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1 msk kanel
3 ägg
1,5 dl kvarg
1,5 dl mjölk
1 msk amält kokosolja
Salt
 
Blanda ihop alla torra ingredienser och tillsätt sedan det blöta. Grädda våfflor av smeten och ät sedan med något gott. Jag gjorde ett hallonfluff och strödde över lite kokosflingor! Mums :D
 
Hallonfluff (2 personer): Elvispa 2 äggvitor till ett fluff. Tillsätt sedan 1 dl kvarg, 2 dl hallon och 4 tsk kokossocker och vispa lite till.
 
 
 
Äter ni också våfflor idag?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: fruwidlund

Det blev bovetevåfflor till frukost, men mannen ville ha till kvällsmat ikväll också. Så det blir nog x2! :) Och då passar ju de här våfflorna perfekt, mannen gör sina vanliga och jag gör dina morot- kokosvåfflor. :) Kram

Svar: Sååå gott :D Våfflor x 2 är aldrig fel, själv åt jag pannkakor till eftermiddagsmål, hehe! Hoppas att du gillar våfflorna! Kram
Emma Barremyr

2013-03-25 @ 12:28:07
URL: http://fruwidlund.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Självklart blir det våfflor idag! Nu äter jag förvisso våfflor även andra dagar under året, men just idag känns som ett "måste". Blir en laddning med mina goda havrevåfflor senare i kväll!

Svar: Havrevåfflor lät gott, havre är verkligen supermat :D mums! Hoppas du får en trevlig våffelkväll :D
Emma Barremyr

2013-03-25 @ 13:03:33
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sally

Gott! Blev de frasiga eller mjuka?

Svar: De blev ganska frasiga på utsidan, men mjuka inuti :D
Emma Barremyr

2013-03-25 @ 14:00:57
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: frida

mums! jag skulle jätte gärna vilja ha svar på denna frågan! är det ok att powerwalka 30-45 min varje dag? men vila en dag i veckan typ? eller kan man powerwalka varje dag?

2013-03-25 @ 18:25:33
Postat av: Viccy

Åååh så gott! Här blev det våffelmix från Ica, men det var också gott :)

Svar: Ja, våfflor är himla gott det :D
Emma Barremyr

2013-03-25 @ 19:00:24
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Du gör allt med banan och jag är inte jätteförtjust i banan, men är såååå nyfiken av alla dina recept som ser så smarriga ut :) kan jag ersätta banan med något som har samma effekt?
Ha det bra :)

Svar: Hmm.. jag vet faktiskt inte. Det skulle vara torkade dadlar kanske? Du får testa dig fram, annan frukt kanske också funkar?!
Emma Barremyr

2013-03-26 @ 07:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0