En fåga om min träning

"Hur ser en träningsvecka ut för dig? det har jag alltid undrat, så jag tänkte passa på och fråga :)"
 
Mina träningsveckor ser väldigt olika ut beroende på hur mycket jag jobbar, hur jag mår, hur kroppen känns och vad jag är sugen på. Över lag så tränar jag ganska mycket - både för att det är så jäkla kul, men även för att det tillhör mitt jobb att vara fysiskt stark och uthållig. Jag gillar att utvecklas och träningen ger mig energi och glädje. Med träning och rörelse i livet mår jag helt enkelt så jäkla bra - och att jag dessutom får jobba med ett av mina största intressen påminner mig om hur lyckligt lottad jag är!
 
Mina träningsveckor då, ser väldigt olika som sagt och här har vi två exempel:
 
Förra veckan såg ut såhär:
 
Måndag: vilodag 
Tisdag: 60 minuter styrketräning (ben och ländrygg)
Onsdag: 60 minuter styrketräning (rygg, axlar, biceps, mage)
Torsdag: 7 km snabbdistans
Fredag: vilodag (45 min morgonpromenad)
Lördag: vilodag
Söndag: Distanslöpning (14 km)
 
Veckan innan såg ut såhär:
 
Måndag: 70 minuter styrketräning (ben och ländrygg)
Tisdag: 45 minuter styrketräning (rygg och axlar)
Onsdag: 7 km snabbdistans + 40 min coreträning
Torsdag: 60 min styrketräning (bröst och triceps)
Fredag: 75 min styrketräning (rygg, axlar och biceps)
Lördag: vilodag (60 min promenad)
Söndag: intervallträning + löpteknik
 
När jag jobbar i Karlstad vardagsmotionerar jag även varje dag i form av promenad eller cykel till jobbet och får på så vis gratis motion, en piggare kropp och mer frisk luft!
 
 
Hur tränar ni?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sara

Såhär brukar min träningsvecka vanligtvis se ut:

Måndag: Gym framsida+innersida+yttersida ben och rumpa
Tisdag: Gym biceps+bröst/rygg
Onsdag: Löpning kort distans, ca 7-8 km
Torsdag: Gym triceps+axlar
Fredag: Simmnig eller vila
Lördag: Löpning 10 km+ gym mage+baksida ben
Söndag: Löpning intervall

Jag startar varje morgon med 30-60 min pw, cyklar till skolan/jobb ca 12 km och går långpromenad med min hund. :-) Mycket, men jag älskar det!

Svar: Ser grymt ut!
Emma Barremyr

2013-05-06 @ 12:50:30
Postat av: pilla

Idag; intervaller med Runday
ti: Inlines/vilodag
on: Nike runclub snabbdistans
to: SATS klass, långpromenad
fr: Lunchlöpning
lö: SATS klass
Sö: Löpning & SATS klass typ

Svar: Massa rolig träning! Så underbart!
Emma Barremyr

2013-05-06 @ 13:48:31
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Elinn

må: gymnastik
ti: kettlebell
on:spinning
to: gymnastik
fr: kettlebell
lö: vilodag
sö: dans

Svar: Härligt med så mycket träning! Och kul med gymnastik och dans :D
Emma Barremyr

2013-05-06 @ 16:04:04
URL: http://elinnchanel.spotlife.se
Postat av: Therese

När du kör ett pass med endast mage är du med på något pass då? Eller kan du ge tips på hur du gör dina corepass.

Svar: Nej jag kör eget corepass i gymmet! Kan absolut lägga ut tips på pass någon gång :)
Emma Barremyr

2013-05-06 @ 16:18:45
Postat av: Kikki Sandström Inspiratör o Coach

Måndag: PW 30 minuter
Tisdag: 2 timmars träning på gymmet, hela kroppen
Onsdag: PW 30 minuter
Torsdag: 2 timmars träning på gymmet, hela kroppen
Fredag: PW 30 minuter
Lördag: PW 1½ - 2 timmar
Söndag: 2 timmars träning på gymmet, hela kroppen

Svar: Härligt!
Emma Barremyr

2013-05-06 @ 21:07:49
URL: http://kikkisandstrom.se
Postat av: Louise

Så här kan det se ut:
Måndag: Spring med en springrupp
Tisdag: IntervallFlex på friskis
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Gymmet + idrott
Fredag: Jympa på friskis + idrott
Lördag: Vilodag
Söndag: Cirkelfys på friskis
Plus 14 km transportcykling på vardagarna :)

Svar: Härligt! IntervallFlex på friskis är verkligen ett kul pass, gick på det varje veckan när jag tränade på friskis :)
Emma Barremyr

2013-05-07 @ 20:24:26
URL: http://louisesvis.wordpress.com
Postat av: Eva

Har aldrig nagra fasta dagar, men blir dans en gang i veckan, och klattring ca 3 ganger :) Skulle vilja introducera mer konditionstraning, dock ar det jamt sa svart for mig att snora pa mig skorna och komma ut i sparet ;P

Svar: Kul att klättra, det skulle jag också vilja prova på - spännande med höjder :)
Emma Barremyr

2013-05-09 @ 15:28:33
URL: http://envirodiet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0