Kycklingfärsfylld portabello

Hej fina vänner 
 
Tisdagsmiddagen här hemma blev ett nytt experiment - kycklingfärsfyllda portabellos, sötpotatischips, avokado, ett gäng oliver och såklart min färgglada sallad på spenat, tomat, paprika och broccoli!
 
 
 
Ingredienser (2 personer):
2 stora portabellos (tog de största jag hittade)
2 kycklingfiléer
1 charlottenlök
1 dl havregrädde
1 rejäl matsked pesto
1/2 kruka basilika
Örtsalt
Pepparmix
50 gram fetaost
50 gram riven prästost
 
Sätt ugnen på 200 grader. Mixa kycklingfiléerna i en matberedare till en färs. Bryn den sedan i en panna. Tillsätt hackad basilika, hackad lök, pesto och kryddor. Häll sist på grädden och låt det puttra ihop någon minut. Plcoka bort foten på svampen och vänd dem upp och ner. Häll i fyllningen, några hackade små tomater och smula över fetaost, riven prästost och lite pizzakrydda. Gratinera i ugnen i 20 minuter.
 
Enkelt, men samtidigt vardagslyxigt - det är min melodi det!
 
 
 
Har jobbat hela dagen, förutom lite egen träning och en promenad med en vän. Är inne på slutspurten och ska bara fixa klart inför morgondagens PT-pass innan jag tar kvällen med en tekopp framför Biggest Looser. Skönt!
 
Hoppas att ni haft en fin tisdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emmas Bra Gott

Hej hej!
Måste bara få tala om för dig hur fantastiskt bra din blogg är! Jag har nyligen hittat hit men älskar den redan och blir så himla inspirerad av dig och allt gott du gör :) Ha en fortsatt fin tisdagskväll!

Svar: Tack snälla! Du anar inte vad det betyder för mig att få höra det :) Tack för att du kikar in här och gör en del av bloggen! Kram
Emma Barremyr

2013-05-28 @ 20:34:37
URL: http://bragott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0