Underbar fiskgratäng med kokoscurrysås

Hej 
 
Att försöka fånga en fiskgratäng på bild är inte det lättaste. Det ser ju knappast gott ut iallafall, och det är synd, för den här fiskgratängen blev fantastiskt god. Såklart så var det kokos med i bilden. Vad blir inte bra med kokos liksom? 
 
Det blev helt enkelt en fiskgratäng gjord på torsk, crabsticks, hemgjort potatismos och en underbar kokoscurrysås.
 
Och glad är jag att denna färgklick låg i lunchlådan tills idag! 
 
Bra lunch!
 
 
Ingredienser (4 personer):
600 gram torsk (tinad)
1/2 paket crabsticks
Kokosmjölk (det tjocka)
Curry
Chiliflakes
Örtsalt
Pepparmix
Fiskbuljong
Citronpeppar
 
Sätt ugnen på 225 grader. Smörj en ugnssäker form med smör, salta och citronpeppra fisken och lägg den i formen och kör in i ugnen i runt 10 min. Gör under tiden såsen genom att blanda ihop kokosmjölk med curry, chiliflakes, fiskbuljong, örtsalt och pepparmix. Ta ut fisken och strö över hackade crabsticks, lägg moset runt fisken och häll såsen i mitten. Gratinera ytterligare en stund i ugnen tills moset får en gyllenbrun färg.
 
Fantastiskt gott!
 
Jag gör mitt potatismos genom att koka mjölig potatis mjuk. Sedan pressar jag den ner i en kastrull, slänger i en stor klick smör, örtsalt och några skvättar mjölk - elvispar sedan till ett fluffigt, härligt mos!
 
 
 
Gillar ni fiskgratäng?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: pilla

Vilken finfin rätt! Ser jättegott ut!

Svar: Kul att höra :D
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 13:13:51
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Molly

Hej Emma! Här kommer en liten fråga om träning!
Jo jag undrar spelar verkligen längden på passen någon roll? För om vi säger till exempel att jag kör ett ganska intensivt och hårt benpass, men det tar bara ca 10-20 min men är otroligt jobbigt och hårt! Spelar det någon roll att det är så kort då? Eller måste varje pass va typ en timme?! För jag lägger upp mina egna pass och jag har ingen fantasi eller ork att göra typ en timmes pass varje gång!!

Tacksam för svar! <3

2013-05-31 @ 13:23:12
Postat av: Timlan

Ville bara tacka för tipset på den här supergoda fiskgratängen! Jag brukar slinka in här hos dig när jag lider brist på middagsidéer och så kapar jag någon idé rakt av (eller med variation om inte allt finns hemma, så klart).
Så STORT TACK för all inspiration och alla tips! Hur smarrigt som helst!

Svar: Vad glad jag blir! Tack själv för din fina kommentar, så roligt att du hittar inspiration här!
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 22:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0