WELLNESS ÄR ORDET

Hej vänner 
 
Det finns få platser som får mig att känna mig så lugn inombords som naturen gör. Jag är uppvuxen i skogen i en stilla och tyst miljö och det är också där jag trivs allra bäst. Att jag dessutom råkade glömma telefonen i Torsby och var helt okontaktbar i över ett dygn gjorde det hela ännu mer avslappnande.
 
Lördagens tur runt Dolpen i bilder. Det räcker att titta på dem, det är wellness, mer behöver jag inte säga!
 
 
 
 
 
 
 
 
Laddade batterier, solenergi och rosiga kinder.
 
En underbar lördagsförmiddag som jag inte kan tänka mig bli bättre!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sally

Ser helt underbart ut!

2013-05-30 @ 17:33:38
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: Linnea Svensson

Hej Emma! Snälla hjälp mig. Nu orkar jag inte dra hela min "vikthistoria" men kom och tänka på en sak.
Är 16 år, 174 cm lång och väger 50 kg ungefär. Sedan ett år tillbaka så har jag varit på klassen underviktig, men nu verkar det inte vara så länge? Har dock gått upp från 47 till 50.

Jag skulle spela Wii fitnes förut och gjorde ett balanstest. Då fick jag ett bmi på 16 ungefär och det stog normalviktig.

Jag har trott att ca 18 är normalviktig? Sedan kollade jag på http://www.bmiraknare.nu/bmi-barn/ , eftersom det är anpassade för personer under 18, vad den sidan sa för bmi.

Då fick jag 16.51 och normalt skulle alltså vara 16,79.

Kollade på http://www.bmitest.se/ som sa 16,5 också men att jag var i klassen undervikt och behövde gå upp 6 kg.

Förlåt för ett rörigt inlägg, men jag blir bara lite förvirrad. Vad tycker du? Tycker du att det är hälsosamt att väga så mycket, ska jag gå upp i vikt? Tänkte att jag var tvungen att fråga dig för du är ju ändå en PT och är min favoritbloggare inom kost/träning. :)

För ett år sedan vägde jag 55 kg men jag bestämde mig för att gå ner till 52,för kände mig tjock (även fast det var normalvikt) sedan fortsatte det till 49 och sist 47. Okej, nu skrev jag min vikthistoria kortfattat men ja.

Svar: Hej! Jag förstår att du blir förvirrad. Tyvärr måste jag säga att du är underviktig och är i stort behov av att gå upp i vikt. Eftersom du är såpass lång som 174 cm är 55 kg ingen vikt alls, så det skulle vara bra om du gick upp i vikt tillbaka. Allt handlar inte om att väga lite, att läsa om tjejers vikthets gör mig ledsen! Fokusera på att äta bra och näringsrik mat, träna sånt som du tycker är kul och hitta en balans mellan träning och kost. Målet ska inte vara att väga lite - målet ska vara att må bra och orka med ett långt liv! Så hur ska du göra för att gå upp i vikt nu då? Ät frukost, lunch,middag och mellanmål. Ät regelbundet - ungefär varannan - var tredje timme. Ät gärna lite extra nötter, avokado, fet fisk, feta mejeriprodukter, ringla olja över salladen, eller klicka i kokosolja i gröten / smoothien. Att vara underviktig sliter på kroppen så jag hoppas att du tar detta på allvar och tar hand om din kropp! Stort lycka till!
Emma Barremyr

2013-05-30 @ 18:22:42
Postat av: mari

Dom där quinoapuffarna, var hittar du dom?!.

Mm, och jag håller med dig. naturen är sagolik :)

Svar: Finns oftast i hälsokoster, annars att beställa på bodystore --> http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/quinoapuffar-krav-130g :)
Emma Barremyr

2013-05-30 @ 19:47:28
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Åh, tack för ditt svar. Dom ser så himla goda ut :)

2013-05-31 @ 09:11:40
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0