Frukostcupcake med äpple, kanel och hasselnötter

God morgon
 
Idag väntar ett 12-timmarspass på jobbet och jag har redan hunnit med ett ryggpass på gymmet. Underbart att få börja dagen med en svettig timme och sedan fyllas med de fantasiska endorfinerna som träningen ger. Jag är inne i ett slags "flow" vad det gäller träning nu. Det är roligt, jag känner mig stark, pigg och utvecklas mer än jag gjort på länge!
 
Innan träningen slängde jag i mig en snabb frukost innehållande yoghurt och keso med banan, mandel och lite honung som topping. "Efter-träning-frukosten" blev en ny variant av frukostcupcake. Minns ni morotskakacupcakesen? Idag blev det cupcakes med smak av äpple, kanel och hasselnötter. De var inte så dumma de heller. De var faktiskt alldeles utsökta! Mums :D
 
 
 
 
Frukostcupcake med äpple, kanel och hasselnötter: Riv ett äpple, mosa en halv banan och blanda ihop med 3/4 dl havregryn, 1 ägg, 1 äggvita, 1 msk linfrö, 2 msk hackade hasselnötter och 1 tsk kanel. Klicka ut "smeten" i två muffinsformar och micra dem i två minuter på full effekt. Blanda ihop 1 dl kavrg och 1 dl turkisk yoghurt med 1/2 tsk vaniljpulver och smeta ut över cupcakesen. Toppa med hackade hasselnötter och lite kanelpuder.
 
Testa? Ja gör det. Frukost, mellis, lunch eller kvällsmål, du väljer :) Och du kan inte skylla på att det är krångligt eller tar tid. Max tio minuter och sen kan du njuta av dessa nyttiga och lyxiga cupcakes!
 
Ha en fin fredag!
 
Kram / Emma.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa & Laura

looks so yum! we love breakfasts, and we will definetively try this!
love from two danish girls :)

http://lisaoglaura.blogspot.no/

2012-08-05 @ 17:10:23
URL: http://lisaoglaura.blogspot.no/
Postat av: lovisa

Ja det är verkligen mums med frukost cupcake, har ställt mig i köket på kvällarna nu och myst, kombinerat njutit av de goda som blivit. ikväll gjorde jag en med äpple, testade att först mixa havregryn en till mjöl. Sedan blanda i ägg, banan, mjölk, kanel, rivet äpple och några russin. Micra och sen toppade jag med turkisk blandat med lite nat philadelphia vaniljpulver och en droppe honung. bredde muffinsen och strödde över kanel, hackad mandel, kokosflan och en skiva äppelbit :-) mumma tack för en super blogg. Älskar träning och hälsa men kan också käka godis när jag känner för det balans is the best/ ;-)

Svar: Det lät verkligen supergott! Det här med nyttiga cupcakes är verkligen kul då det går att variera i mängder och så gott med något nybakat :D Kul att du gillar bloggen, alltid kul med lite feedback :D kram på dig
Emma Barremyr

2012-08-30 @ 21:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0