Morotskakacupcakes

God morgon
 
Eftersom jag var och tränade nu på morgonen var jag uppe tidigt och åt frukost för att få i mig rejält med energi innan träningen. När jag kom hem tillbaka ställde jag mig och bakade morotskakacupcakes (väldigt enkla sådana) som blev sååå goda! Jag har helt och hållet snöat in på det här med morotskaka :D Har ni testat gröten?
 
 
 
 
Två cupcakes: mosa en banan och blanda ihop med 3/4 dl havregryn, 1 ägg, 1 äggvita, 1 dl riven morot, 1 tsk kanel, 1 krm ingefära och 1-2 krm vaniljpulver. Häll i två muffinsformar och kör i micron på högsta effekt 1,5-2 minuter. Blanda ihop turkisk yoghurt med vaniljpulver och bred ut över cupcakesen och toppa med riven morot.
 
Detta var såå gott vill jag lova! Detta åt jag alltså till frukost, men det skulle lika gärna kunna funka som fikatillbehör till kaffet eller som kvällsfika/kvällsmys :) Drack en kopp ingefärste till också och nu är jag fit for fight för 24-timmars jobb!
 
Inspirationen fick jag från Sofie.
 
Kram / E,,a

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh denna variant måste jag testa :)

Svar: Gör det, jag tror inte att du blir missnöjd :)
Emma Barremyr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0