Åååh, kokosgrädde <3

God morgon 
 
 
Sitter i frukostsoffan och avnjuter en finfin frukost samtidigt som jag ser på julkalendern. Vardagsmys! Frukosten består utav kokosmuffins (<--klick) med kokosgrädde, kokoschips, kakaonibs och hallon, en kiwi och ingefärate.
 
Annie tipsade för några dagar sen om kokosgrädde. Kokosälskare som jag är snappade jag åt mig tipset och fixade ihop en bunke grädde som står i kylen redo att användas. Och gud så fantastiskt gott!!!!
 
 
Kokosgrädden gör du genom att ställa en burk kokosmjölk i kylen över natten. Vänd upp och ner när du öppnar och häll ut vattnet (och spara till exempelvis en smoothie). Ta ut den tjocka geggan och rör om med en gaffel så att det blir krämigt. Elvispa sedan i några minuter för att få en fluffig grädde. Du kan sedan smaksätta med vad du vill - jag körde på naturellt!
 
 
Blev en sovmorgon (ända till halvåtta?) för mig idag. Vaknade efter att ha sovit en stund igår och kunde inte somna om, så en sovmorgon var välbehövlig!
 
Nu ska jag förbereda älggrytan tills ikväll innan jag ska åka in till stan och fixa lite saker och bl.a gå på ett möte.
 
Hoppas att ni får en fin tisdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Zandra B

Jag har också testat kokosgrädde som Annie tipsat om. Det är ju bara så underbart gott, praktiskt, nyttigt och alldeles perfekt ;)

Svar: Ja, helst fantastiskt - kommer göra det massvis framöver :D hehe.
Emma Barremyr

2012-12-11 @ 09:17:45
URL: http://zandra.shapemeup.se
Postat av: Linda

Åhh det är ju sååå gott! Har alltid kokosmjölk hemma! Min nya favoritfrukost är lika delar kokosmjölk, kvarg och lite tinade hallon - vispas och serveras med favoritmüslin och annan topping...! Mmmmm sååå gott!

Svar: Lät supergott ju :D
Emma Barremyr

2012-12-11 @ 09:19:12
URL: http://harligavardag.wordpress%2Ccom
Postat av: Sofia

Underbar blogg!
Måste testa kokosgrädden, vilken kokosmjölk använder du?
Kram

2012-12-11 @ 10:26:09
Postat av: Rebecca

Grädde är gott, men det är ju inte särskilt nyttigt.. Är kokosgrädde nyttigare än vanlig gjord på komjölk? Varför i så fall? :)

2012-12-11 @ 16:50:44
URL: http://denksam.wordpress.com
Postat av: stjärnanis

vad smakar det?

Svar: Åh, det smakar ljuvligt! Som grädde med en mild kokossmak :D
Emma Barremyr

2012-12-13 @ 19:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0