JAG ÄLSKAR FRUKOST

God morgon fina ni

Det där med frukost är heligt för mig. Jag kan längta så in i bängen efter att få stiga upp på morgonen och laga iordning och pyssla ihop en frukost. Det smakar alltid så bra och går att variera i mängder och det är så roligt att experimentera fram nya saker och smaker. Frukost är det absolut bästa målet på dagen och det finns ingen annan måltid jag njuter så mycket av. Fick jag skulle jag kunna äta frukost tre gånger om dagen och blotta tanken på att jag inte skulle få äta min älskade frukost skulle få mig att stanna i sängen resten av dagen, jag skulle helt enkelt inte fungera utan frukost. Jag går alltid upp extra tidigt för att hinna lägga lite extra kärlek på min underbara frukost, det ska vara gott för ögat också. Fint porslin, tända ljus och lite kärlek i uppläggningen gör den komplett till de goda smakerna.

Gårdagens lördagsfrukost fick bli rågmjölsgröt kryddad med kanel och toppad med kiwi, blåbär och mandel. En skiva av den goda dinkellimpan med smör, ost och salami samt ett glas färskpressad apelsinjuice.









Vad har ni för frukostvanor? Älskar ni frukost lika mycket som mig, eller har ni svårt att få i er något på morgonen?

KRAM / Emma.

Kommentarer
Postat av: victoria

ååh, ja jag ÄLSKAR också frukost! :) har dock haft svårt, för ganska många år sen nu, att få i mig mycket på morgonen - särskilt smörgåsar - men nu är det verkligen inga problem! dock kan jag behöva vara vaken & uppe ca en halvtimme innan jag blir sugen på frukost :D

2012-01-29 @ 12:21:07
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se
Postat av: malin

Håller helt med dig! Frukost är dagens bästa, det man längtar till när man går och lägger sig och det man absolut skulle kunna tänka sig att äta alla dagens måltider! :D

2012-01-30 @ 15:22:46
URL: http://enlitensmakbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0