Ugnsstekt kyckling och quinoasallad

Hej
 
Det blev ett intensivt löppass istället för gymmet idag! Jag sprang allt jag orkade i 5 km och sedan powerwalkade jag i 3 km. Det finns nog ingen känsla som är så härlig efter att pulen har varit nära max och återhämtningen börjar! Så himla underbart! Efter löpningen stoppade jag i min två proteinkakor och en banan och nu har jag specis slängt ihop lunchen och ska sätta mig och äta lite. Eftersom jag kom direkt från tränigen så behövde jag något snabbt, därför körde jag in en kycklingfilé i ugnen och gjorde under tiden en quinoasallad.
 
 
 
 
Kycklingen: lägg kycklingfilén i en ungssäker form, häll på 1 msk kokosolja, salt, svartpeppar, basilika och mosad fetaost och stek i ugnen på 225 grader i 20-30 minuter.
 
Quinoasallad: Blanda 2 dl kokt quinoa med 1/4 paprika, 6 oliver, 4 körsbärstomater, 100 gram vattenmelon och ett par nävar rocculasallad.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen, packa och fixa lite. Sen drar jag till Karlstad! Hoppas att ni får en mysig fredagskväll :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0