Äter du gröt?

God morgon ♥

Att äta gröt är både billigt, enkelt, nyttigt – och framförallt GOTT. Det finns mängder av gryn och flingor i olika varianter och vi kan därför variera oss i en oändlighet. Genom att variera toppingen på gröten kan du också få fram nya och spännande smaker och en variation i grötmåltiderna. Jag vill slå ett slag för grötens byggstenar för hälsan och uppmana alla att äta gröt lite oftare!

Gryn och flingor – innehåller fibrer och ger dig massor av energi.

Mjölken på gröten – ger dig mineralämne, vitaminer och proteiner.

Nötter och frön – bidrar med nyttiga fetter, vitaminer och mineraler.

Färska eller torkade frukter och bär – gör att du får i dig en mängd antioxidanter och vitaminer.

Kanel, kardemumma, ingefära, honung, jordnötssmör, kokos, kakao – använd din fantasi och du kommer att få uppleva många spännande smaker!


Äter du gröt till frukost? Vad är då din favorit?


Här är mina tre favoriter just nu:

Jordnötsgröt



Recept på jordnötsgröt hittar du här.

Molinogröt



Recept på molinogröt hittar du här.

Kakaogröt



Recept på kakaogröt hittar du här.


Kommentarer
Postat av: felicia

gröten är det bästa.. det jag ser framemot de första jag gör när jag vaknar :)

Min favorit är fiberberikad havregrynsgröt med linfrö, paranöt, blåbär,keso banan och kanel.



En annan favorit är stekta grötplättar med hallon och keso =D

2012-05-31 @ 13:53:57
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: felicia

sv: jamen precis, den får stå i kylen över natten :)

2012-05-31 @ 16:04:38
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Victoria

Ser jättegott ut! :)

2012-05-31 @ 16:43:10
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0