Jordnötsgröt

God morgon vänner

Dagens frukost blev jordnötsgröt - så jäkla gott! Hade faktiskt inte testat det förut, men kommer garanterat att göra det igen för att det var så gott! Serverade jordnötssgröten med kokos, banan, jordgubbar, klippta plommon och mjölk + en kopp ingefärste.





Jordnötsgröt: Koka en portion gryn (jag hade sportgryn som är en blandning av råg och havre) och rör i en matsked jordnötssmör. Konsistensen blir krämig, mjuk och fin :)

Ingefärste: skiva ett par centimeter ingefära och lägg i en kopp tillsammans med en kanelstång. Häll på kokade vatten och låt dra en stund - snällt och gott för magen!

Idag har jag inte så mycket inplanerat mer än att jag ska cykla iväg till Sats en sväng och köra lite benstyrka. Sen hoppas jag att solen håller sig framme så jag kan sola lite och ikväll kommer antagligen Lina och Maria på massage hos mig!

Trevlig måndag!

Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0