Darriga ben

Hej 
 
My legs are shaking
 
Jag skojar inte - benen darrar - och jag älskar det! Jag började passet med en av mina favoritövningar för benen, nämligen utfall i smithmaskin med bakre benet vilandes på bänk. Jag bruknar variera övningen med att köra med fri stång/ hantlar och även lägga in ett balansmoment - sätta en balansplatta under foten. Idag skulle jag dock köra tungt, så då blev det i smithmaskinen och utan balansbräda. Övningen bränner rejält i rumpan!
 
* 6 set (3 med varje ben) utfall i smithmaskin med barkre benet vilandes på bänk.
* 3 superset djupa knäböj/ step up på låda med 10 kg stång.
* 3 set raka marklyft.
* 3 set höftlyft med viktplatta.
* 4 set benpress i maskin.
* 3 set sittande tåhävningar i maskin.
* 4 set (2 på varje ben) excentriska tåhävningar.
* 3 superset omvänd ryggresning på boll/ ryggresningar.
 
Det var alltså tung benträning idag - 6-8 repetitioner i varje set och lite ländrygg som avslut. Härligt energigivande pass!
 
 
När jag kom hem slängde jag ihop en smoothie som återhämtning gjord på havregryn, mango, jordgubbar, avokado, spenat och ägg. Hela härligheten toppades sedan med para- och cashewnötter samt mullbär.
 
Dagarna bara försvinner när man sover länge och latar sig på morgonen. Vips så var det sen eftermiddag och snart dags att börja med lördagsmiddag då Julia står på ingång. Wiiieee! Idag blir det ugnsbakadpumpa,  pestolax, stekt halloumi och såklart en grön och fin sallad till. Till efterrätt blir det hemgjord kokosglass, black bean brownies, mörk choklad och färsk frukt
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte berätta receptet till kokosglassen? :D

Svar: Absolut, det kommer :)
Emma Barremyr

2012-11-24 @ 16:12:16
Postat av: Mirja

Kan du inte visa hur det ser ut hemma hos er, även om det kanske inte passar in i din bloggenre? Det ser bara otroligt mysigt ut!! :)

Svar: Vad kul att du tycker att det ser mysigt ut :) Jag får se, kanske kan visa upp när julpyntet kommer fram :)
Emma Barremyr

2012-11-24 @ 17:25:03
Postat av: Christina

Hej!
Shit vilken bra blogg! Satt och surfade på nyttigare julgodis och hittade hit. Blev sugen att testa black bean brownie och saffransmuffinsens. Tack för inspiration!

Svar: Tack, vad kul att höra! Välkommen, hoppas du stannar :)
Emma Barremyr

2012-11-24 @ 21:51:01
URL: http://www.christinalicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0