Att kliva ut bekvämlighetszonen och utvecklas

Hej vänner 
 
Jag kommer hålla en föreläsning! 
 
Förra veckan ringe de från Drivhuset och frågade om jag ville komma och föreläsa för deras löparnätverk "Steget före". De träffas varje vecka, har en halvtimmes föreläsning och går sedan ut och springer. Vilken rolig idé! Jag har funderat och funderat och bestämde mig till slut för att tacka ja. Kost i samband med löpning, skadeförebyggande styrketräning vid löpning och träningsplanering vid löpning är det jag kommer att föreläsa om och det är ju verkligen ämnen som ligger mig varmt om hjärtat, så det ska faktiskt bli skoj!
 
Men det känns läskigt! Jag har aldrig riktigt gillat att stå inför folk och ha allas ögon och öron riktade mot mig. Men som jag tjatar med mina kunder om att kliva ur bekvämlighetszonen för att utvecklas, och det gäller ju inte bara träningsmässigt. För att utvecklas som person måste vi ibland våga göra lite skrämmande saker som vi inte känner oss helt trygga i. Att starta företag var en sån grej, och nu står jag här och det var inte så farligt trots allt. Nu ska jag hålla min första föreläsning som känns minst lika skrämmande, men samtidigt sååå roligt!
 
Eftermiddagen här hemma har bestått av jobb framför datorn. Jag är äntligen färdig för dagen och stänger nu ner för att njuta av lite ledig tid. Ska ta en sväng in till stan och fika innan det är dags för middag och myskväll med min kärlek. Onsdagsmiddagen som serveras här hemma är älggryta som fått stå på spisen och puttra hela eftermiddagen. Mums! Den kommer serveras med kokt potatis och rårörda lingon!
 
Lunchen intogs dock på balkongen med solen i fejset. Underbart! Två hembakade tunnbröd med keso och stekt ägg/ avokado och makrill + en kopp rykande varm lyxchoklad ♥
 
 
 
Varm lyxchoklad (1 person):
2 dl mjölk
1/2 dl kokosmjölk (extra creamy)
1 tsk carobpulver
1-2 rutor mörk choklad
En nypa vaniljpulver
 
Lägg alla ingredienser i en kastrull och koka upp. Avnjuts allra bäst i vårsolen eller i kvällssoffan under en filt!
 
Enjoy!
 
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Viccy

Vad kul! Det fixar du lätt ;)

Svar: Söt du är, tack för peppen!
Emma Barremyr

2013-03-27 @ 20:59:51
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Ellinor

Så roligt! Kul att omgivningen runt omkring dig fått upp ögonen för dig och din verksamhet. Du är så duktig och driven, detta kommer bara att fortsätta framåt!

Svar: Tack, snälla! Vad glad jag blir :D
Emma Barremyr

2013-03-28 @ 08:56:27
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Elin

Använder du den tjocka krämiga delen av kokosmjölken eller det där rinniga "vattnet"? :)

Svar: Jag köper santa marias extra creamy i tetrapack och använder allt :)
Emma Barremyr

2013-03-28 @ 11:04:44
Postat av: Hanna

Tror att du kommer lyckas alldeles galant! :D

Svar: Tack, snälla. Vad söt du är :)
Emma Barremyr

2013-03-28 @ 18:58:58
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0