Banan- och kokosglass och fröknäcke med avokado och ägg

God morgon 
 
Det är så jäkla skönt att det är ljust redan vid sex nu på morgonen. Iallafall när man ska upp tidigt! Klockan ringer halv sex för mig varje morgon och det är liksom inga problem att hoppa upp ur sängen när ljuset skiner in genom fönstret - det ger mig energi!!!
 
Frukosten blev idag inget avancerat. Kokade ägg igår kväll som serverades på hembakat fröknäcke tillsammans med avokado. Till det blev det också en skål banan- och kokosglass som toppades med hallon och kokosflingor.
 
MUMS!
 
Frukost 
 
 
 
Banan- och kokosglass 1 person:
1 frusen banan
1 dl extra krämig kokosmjölk
1 krm vaniljpulver
 
Mixa, mixa, mixa till en härlig kosistens!!! Vips - glass!
 
Ät och njuuuuut :D
 
 
 
Glassen är så himla god!
 
Med frusen banan och krämig kokosmjölk får den en perfekt glasskonsistens och bara smälter i munnen!
 
Ät den till frukost, mellanmål, kvällsmål eller som ett nyttigt alternativ till vanlig glass!
 
 
Nu ska jag och mina ben vardagsmotionera i form av promenad till jobbet!
 
Ha en fin dag 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Visst gör ljuset sitt till. Vore fel att säga att jag studsar upp om morgnarna, men nästan. Har alltid varit morgonpigg och precis som du skriver gör det tidiga morgonljuset det betydligt enklare att stiga upp vid 5.30. Känns underbart att vi lagt vintern (i alla fall mörkret) bakom oss och nu går mot ljusare och varmare tider!
Önskar dig en fortsatt fin måndag!
Kram

Svar: Håller verkligen med dig! Jag är lite konstig som vaknar så tidigt, men då lider jag ju på kvällen istället och slocknar som ett ljus medan andra sitter uppe längre :p hoppas du hade en fin måndag du med. Kram
Emma Barremyr

2013-03-18 @ 11:14:22
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Moa

Hej detta hör inte till detta recept men vilken sorts kokosolja använder du, märke? 😉 Ser jättesmarrigt ut förresten!

2013-03-18 @ 11:31:59
Postat av: Sara - Hold on be strong

Härligt!

2013-03-18 @ 12:17:25
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Viccy

Ska testa glassen! Älskar ju kokos :D

Svar: Gör det, den är sååå god :D
Emma Barremyr

2013-03-18 @ 18:28:52
URL: http://springaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0