En färgglad lunch

Tjohoo 
 
Hur mår ni?
 
Lunchen som serveras här hemma idag är en riktigt färgglad och smakrik tallrik som gör mig alldeles upphetsad. All färg, alla smaker och krispigheten i det gröna gör mig lycklig!
 
 
 
Blanda ihop bladspenat, hyvlad morot, broccoli och paprika. Ringa över lite olivolja. Till det skivad gurka, hackade tomater, avokado med keso och örtsalt, smörgåsar med ost och stekt kyckling som blandats ihop med kokosmjölk och kryddats med ingefära, kanel och nejlika.
 
Smörgåsarna består av en skiva kokoslimpa och en skiva bovetelimpa.
 
Mums!
 
 
 
Nu är magen mättad och glad för stunden!
 
Vad äter ni till lunch idag?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, kokoslimpan lät mums (har en mani på kokos!). Finns receptet på bloggen?

jag åt kokos/ingefärspanerad torsk med limeyoghurt, potatis och sparris :)

Svar: Ja den var verkligen super! Bakade den i helgen och recept kommer upp på bloggen i veckan, så håll utkik :D Vilken smarrig lunch det lät som :)
Emma Barremyr

2013-03-18 @ 13:59:24
Postat av: amanda

jag åt torsk och laxkuber wokade i en härlig blandning av lök, kål, morot, svamp och olja coh kryddor. till det creme fraiche och knäcke :) tack för en fin blogg. massa bra inspiration!

Svar: Tack själv för din kommentar! Lät som en himla god lunch :D
Emma Barremyr

2013-03-18 @ 14:27:26
URL: http://www.bootylicious.devote.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Hej Emma! Jag läser ofta din blogg och tycker den är jätteinspirerande! Därför har jag nominerat dig till en blogg award :)

(http://bakasockerfritt.se/item/blog-award)

Svar: Kul, ska gör det när jag hinner! Tack för nomineringen :D
Emma Barremyr

2013-03-18 @ 14:47:21
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: maria

ser riktigt gott ut! jag åt avokado, keso, råriven morot och rödbeta, alfaalfa groddar och quiona, mums!

Svar: Vad gott :D
Emma Barremyr

2013-03-18 @ 17:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0