Chiagröt med banan och jordnötssmör, kokosfluff och jordgubbar!

God morgon fredagsvänner 
 
Har en härlig fredagskänsla i kroppen, sitter och äter en mumsig frulle och känner mig sådär tillfreds med allt. Lägenheten är nystädad och i helgen väntar ledighet och massa roligheter som jag ser fram emot. Ska straxt bege mig mot gymmet för att köra skiten ur en PT-kund innan mina ben ska få sig en omgång. Bättre start på fredagen kunde jag knappast få. Funderar starkt på att köra förra fredags pass idag igen, dock med lite modifikation, men vi får se!
 
Annie inspirerade till dagens frukost som ben en ny variant chiagröt - med banan och jordnötssmör som serverades med kokosfluff (Åh!) och färska jordgubbar
 
Fredagslyx vare här!
 
Mums!!!!!!!!
 
 
Chiagröt med banan och jordnötssmör:
1 banan
1 msk jordnötssmör
1,5 dl mjölk (havre för mig)
Vaniljpulver
2 msk chiafrön
 
Mixa ihop banan, jordnötssmör, mjölk och vaniljpulver till en slät smet. Blanda i chiafröna och låt stå i kylen över natten. 
 
Kokosfluff:
1 äggvita
3/4 dl turkisk yoghurt (kvarg funkar också)
1/2 dl kokosflingor
1 tsk agave (eller annan sötning)
1/2 tsk vaniljpulver
 
Elvispa äggvitan till ett fluff. Blanda ner övriga ingredienser och mixa någon sekund till. Servera chiagröten med kokosfluffet. Jag toppade det hela med kokoschips, kakaonibs och hampafrön.
 
 
 
Mums på den!
 
Vad äter ni till fredagsfrukost?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

För mig blev det en härlig skål gröt kokad på mandelmjölk med ananas, färska jordgubbar och massa goda rostade frön :)

Svar: Så härlig och god start på dagen! Hoppas att du hade en grym helg :D
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 06:27:58
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Eva

Sitter har med overnight oats med amarant, notter, solrosfron, russin, riven morot, mosad banan, kanel, chia, linfron.. Aah sa goott :) Ha en travlig helg :)

Svar: Mums så gott :D Hoppas att du hade en grym helg du med!
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 06:36:38
URL: http://envirodiet.wordpress.com
Postat av: Annie

Vilken drömfrukost!

Svar: Mmm, tack för tipset! Gröten var underbar :D
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 06:56:26
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Min Lilla Kokvrå

Tyvärr ingen fluffig frukost för min del men jag tycker absolut att man ska tänka på sig själv och lyxa till sin vardag emellanåt :)

http://studiolivskraft.blogspot.se/2012/11/glom-inte-bort-att-koppla-av-och-ta.html

Hoppas du får en fortsatt lyxig fredag!!

Svar: Absolut, det är något jag ständigt jobbar med - vardagslyx är sååå viktigt :D Hoppas att du hade en grym helg!
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 07:10:45
URL: http://minlillakokvra.blogspot.se/
Postat av: Sally

Å spännande! Kanske ska prova en variant snart. Blivit vanlig gröt ett tag sen jag läste om de negativa effekterna av soja, som jag gjorde Davos på... Ska prova havre eller mandel snart tänkte jag. Lär dock riva mitt äpple på gröten idag då jag igår satte en äpplebit i halsen så illa att jag fick hjälp av ambulansperosonal... Tänk vad lite äpple kan göra. Men mår bra nu och måste gå och göra frulle för jag är såå hungrig. Blev bara soppor igår och hade inte så mkt mat hemma...

Svar: Havre är grymt och smakar... fantastiskt, tycker jag iallafall :D dock ska det inte vara "lättvarianten" då den känns ganska blaskig. Usch, lät inget trevligt med en äppelbit i halsen. Hoppas att du mår bättre nu. Se till att tugga maten ordentligt så det inte blir fler ambulansåk :( Kram
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 07:53:02
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: Gina

Blev tråkiga mackor i stress :( din frukost ser tusen gånger bättre ut! Ha en underbar fredag! Kram

Svar: I stressiga situationer är mackor bättre än ingen frukost alls! Hoppas att du hann njuta av lite lugna och goda frukostar under helgen istället! Kram
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 07:58:12
URL: http://www.kissen.se
Postat av: Kaffehörnan

Vad skön start. Bra du fixat allting. Trevlig helg

Svar: Ja den kändes bra! Hoppas att du hade en grym helg du med :D
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 08:15:43
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Malin

Soygurt med äpple, banan, russin, solrosfrön och havregryn. En fralla med ost och kaviar till det blev min fredagsfrukost.
Ha en toppenfredag! :D

Svar: Så gott! Hoppas att du hade en riktigt fin helg :)
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 09:05:27
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/
Postat av: Isabella

länkbyte kanske :)

2013-05-31 @ 10:52:20
URL: http://isabellavanessa.blogg.se
Postat av: Linda

Åh vad gott, jag har skrivit upp alla ingredienser för att testa detta. Vad glad jag är att jag har hittat din blogg. Den är precis vad jag är ute efter. Fin layout, fräsch, positiv och bara hälsosam utan fanatism.
Jag håller på med min livs hälsoresa och älskar dina recept och att du är så gullig och delar med dig!
Trevlig helg

Svar: Vad roligt att höra - kul att du hittat hit :D Hoppas att du gillade receptet och att du fortsätter att utvecklas på din "hälsoresa"! Kör hårt och ta hand om din kropp. Kram
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 11:54:55
Postat av: aliengirl- life with autism and art

Lät härligt att lägenheten är städad! :)
Jag själv ska ta hand om disken.

Svar: Ja det är aldrig fel inför helgen :) skönt när disken är undanplockad också :D
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 12:50:25
URL: http://aliengirllouise.blogg.se
Postat av: Camilla

Kokosfluffet hade jag och sambon till pannkakorna som vi åt på en filt ute i det gröna! Helt suveränt gott!

Svar: Kul att ni gillade det :D Kan tänka mig att det blev gott på pannkakor! Hihi
Emma Barremyr

2013-05-31 @ 22:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0