Hundringar och trötta ben!

Hej 
 
Inspirerad av Annie blev det idag ett pass med hundringar. Effektiva övningar som kördes i 100 repetitioner (med så lite vila som möjligt). Kommer kännas i benen imorgon om jag säger så. Haltade hem på darriga ben från gymmet och kan knappt gå nu. Hehe. Ska bli spännande att vandra imorgon, smart Emma!
 
Jaaaaa! Underbart är min enda tanke!
 
* Utfall i smithmaskin, 100 reps med varje ben 
* Höftlyft med skivstång 
* Lårcurl på boll
* Tåhävningar på balansplatta
* Kissande hunden, 100 reps på varje ben
* Raka marklyft
 
Pheww! Svettigt, jobbigt och intensivt. Men framför allt KUL! Avslutade passet ben lite knärehabilitering och stretch. Hemma igen fylldes det på med lunch - stekt lax, halloumi, knäckebröd, massa grönt och en hög med oliver! GOTT!
 
 
Nu mår jag galet bra!
 
Dags att hoppa i duschen och fixa mig för fotografering!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: L

Hej Emma! Tack för en GRYMT bra träningsblogg. blev tipsad om den av en vän och den är helt vansinnigt bra om man känner för att bli lite mer peppad inom träning och kost! Nu till min fråga ang ditt fina inlägg om dagens egna benträning. Kan du inte skriva ett litet inlägg om hur man tränar benen (speciellt insida lår, som jag säkert inte är ensam som tjej att tycka att det är svårt att träna)? Älskar träning och hälsosam kost men hade velat tona benen mer, speciellt insida lår-området. Tack igen för din superblogg som får mig att bli mer träningssugen dagar då jag inte är det! Kram

Svar: Åh, tack fina du! Vad roligt att höra :D Jag lägger upp tips på olika benpass då och då och finns även en del i arkivet. Antar att du menar "få bort fett" med "tona" och då är det viktigt att komma ihåg att kroppen tar fettet därifrån den vill. Vi kan tyvärr inte välja att den ska ta från insida lår, mage osv. Det vi kan göra är att träna styrkan för att bli mer "fasta" och då är det viktigt med en variation i övningarna i kombination med konditionsträning :) Kram
Emma Barremyr

2013-05-24 @ 13:20:00
Postat av: Annie

Körde du hundra på alla? Du är galen! Jag körde tre övningar i måndags och kan fortfarande inte gå helt normalt ;-)

Svar: Haha, ja! Fast jag maxade inte vikten så som du gjorde gissar jag? :P tog vikter som jag brukar göra vid uthållighetsstyrka :) men kommer nog inte heller kunna gå helt normalt imorgon :D
Emma Barremyr

2013-05-24 @ 15:25:21
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: molly - jmphoto ♛

Du som verkar så duktig på allt med träning, undrar en sak angående benhinneinflammation! Då jag tror att jag lyckats få det, och jag vill verkligen bli av med det så snabbt som möjligt, men vad tycker du är bäst att göra för att få det att försvinna? Ska man träna lite i början och trappa upp det och träna mer och mer, eller ska man vila ett tag? Hör olika från alla så skulle gärna vilja ha din åsikt! :)
Jättebra blogg du har!

Svar: Tack för ditt förtroende! Jag är dock ingen expert på skador, men benhinneinflammation uppstår oftast när du överbelastar benen. T.ex. om du byter underlag, tränar för hårt har för dåliga skor osv. Min råd är att först och främst se till att du har riktigt bra skor. Sen är det alltid bättre att träna på mjukt underlag (i skogen eller grus) istället för på asfalt. Och precis som du säger - börja lugnt för att sedan försiktigt trappa upp träningen. Håller det i sig rekommenderar jag dig att ta kontakt med en sjukgymnast! Lycka till :)
Emma Barremyr

2013-05-25 @ 01:27:44
URL: http://jmphoto.webblogg.se
Postat av: Ellen M

Hur många set gjorde du? Kram!

Svar: Jag gjorde 100 reps totalt på varje övning med så lite vila som möjligt (pausade några gånger i varje övning) :)
Emma Barremyr

2013-05-25 @ 09:51:13
URL: http://etastic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0