Löparglädje och mugcakemellis

Hej vänner 
 
Jag är verkligen inne i ett löparflow just nu. Styrketräningen känns faktiskt sådär rolig, utan jag längtar hela tiden efter löppassen. Jag har aldrig varit såhär bra tränad konditionsmässigt, och jag har heller aldrig sprungit så långa distanser som jag gör nu. 
 
När det kommer till löpningen har jag alltid tänkt "nej, jag kan inte springa fort... långt.. blir bättre... bli ditten... eller datten"
 
Men alla kan. Det handlar bara om att lägga ner tid och träna på rätt sätt. Och framför allt så ska det vara roligt för att man ska kunna hålla motivationen till träningen uppe! Jag har ofta kunder som kommer och ska börja träna som säger "jag hatar att springa, men jag antar att jag måste börja nu". Och nej, ingen som tycker att det är tråkigt att springa måste springa. Det handlar om att hitta en motionsform som just du själv tycker är rolig - det är mest hållbart i längden, det är det som får en att längta till träningen. Alla kan inte tycka att det är roligt att springa, och då ska inte alla springa heller. Andra kanske tycker att det är roligare att gå på gruppass, cykla, dansa, styrketräna, utöva crossfit eller gå promenader. All träning är bra träning och så länge det är roligt kommer träningen vara bra för både kroppen och själen! Hänger ni med?
 
Idag satte jag nytt distansrekord på 15 km - och jag är så jäkla stolt och nöjd över mig själv. Visst, jag kommer aldrig bli bäst, det kommer alldtid finnas de som springer snabbare, längre och snyggare, men jag utgår från mig själv. Och i tävlingen med mig själv kommer jag alltid vinna och vara bäst! Med en snittpuls på 66% genom hela passet var det ren och skär njutning att susa fram i skogen med Kropp och själs podcast i öronen. Jag älskar att springa långt och långsamt för att vänja kroppen med längre distanser. 
 
Det är wellness för mig, ger endorfiner och glädje!
 
 
Till mellanmål innan duschen blev en snabb kokos- och vaniljmugcake. Recept hittar ni här <-- (klick). 
 
Jag delade kakan i två delar, blandade ihop jordnötssmör och kokosmjölk och bredde på, sedan ett lager hallonkesokvarg (hallonpulver, keso och kvarg) på med andra delen av kakan och toppade sedan med lite mer jordnötskokossås och hallonkesokvarg, kokosflingor, hallon och kakaonibs.
 
 
Nu ska resten av söndagen ägnas åt mina två pojkar (hund och pojkvän) här hemma. Laxpizza, lek i solen och söndagsmys står på schemat!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

laxpizza låter riktigt smarrigt, ser fram emot recept :)

Svar: Recept kommer :)
Emma Barremyr

2013-05-12 @ 14:33:44
Postat av: Emelie H

Hej! Först vill jag bara säga att din blogg är så himla himla bra!

Nu till frågan som jag gärna skulle vilja få svar på:
Kan man äta en lunch/middag bestående av exempelvis havregrynsgröt (då med ägg, banan, bär/frukter, nötter/frön), för det innehåller ju alla näringsämnen? Eller borde man äta så kallad "riktig mat"? På helgerna är jag nämligen ofta sugen på gröt, mugcake eller liknande och äter gärna det till lunch/middag.

Tack!

Svar: Hej och tack för dina fina ord om bloggen, det värmer! Självklart kan du äta gröt till middag eller lunch, speciellt om du kompletterar med ägg och nötter, frukt och bär. Huvudsaken är ju att vi får i oss från alla näringsämnen (kolhydrater, fett och proteiner) och ser till att äta varierat :) Brukar själv göra gröt, mugcakes och liknande till lunch då det är såå gott ju :)
Emma Barremyr

2013-05-12 @ 14:48:10
Postat av: Frida

Vad härligt med ett nytt personligt rekord! Grattis =D
Bara för att jag är så nyfiken, hur lång tid tog 15km för dig? =D

Tack för en otroligt bra blogg! Läser varje dag :) Kram!

Svar: Ja det känns alltid kul :) Det tog 1 timme och 45 minuter, men sprang som sagt väldigt långsamt! Kul att höra att du gillar bloggen. Kram
Emma Barremyr

2013-05-12 @ 17:49:51
Postat av: Mari

Underbar helg verkar ni ha haft det =)

2013-05-12 @ 19:45:34
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack Emma för att du inspirerar mig att ge mig ut på en springtur! Jag springer en del till och från, men ser mig inte heller som en "riktig löpare". Men kan du kan jag!
Vill bara tacka för en riktigt rolig och inspirerande blogg som jag följer dagligen. Tack!

Svar: Vad roligt att jag inspirerar dig och att du gillar bloggen! Visst kan du, alla kan och du är grym som tror på dig själv och kämpar! Fortsätt så :)
Emma Barremyr

2013-05-12 @ 19:52:36
URL: http://halsopalatset.blogg.se/
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

vad härligt att sätta rekord, bra kämpat! Och mugcaken ser ljuvlig ut, måste testa!

Svar: Tack! Hoppas du gillar mugcaken :)
Emma Barremyr

2013-05-12 @ 20:58:23
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Emelie H

Tack så mycket för svaret!! :D Ha en toppenbra vecka!

2013-05-12 @ 22:07:49
Postat av: emma

hej emma, tror du att man skulle kunna utesluta eller byte ut havregrynen i mugcakes? jag försöker äta glutenfritt nämligen.. grattis till personligt rekord! :)

Svar: Hej! Absolut kan du byta ut det mot t.ex. boveteflingor, hirsflingor eller liknande. Utesluter själv gluten och kör alltid på glutenfria havregryn (sempers) :)
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 08:46:30
URL: http://emmasmyth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0