Coconut- and vanilla mugcake

God morgon vänner 
 
Såå roligt det var att få läsa om er, vilka ni är, vart ni kommer ifrån, varför ni gillar min blogg och vad ni gillar för slags träning! Jag har suttit och lusläst varje liten kommentar och blir alldeles varm av era ord. Tack igen! 
 
Nu till dagens Mugcake.
 
Jag har testat flera mugcakes, men aldrig lagt upp något recept på bloggen (inte för att de inte blivit bra, men jag hinner inte med att lägga upp allt nytt jag äter här), men det här receptet är verkligen värt att lägga upp, ni får inte missa!
 
Och för er som undrar - vad är mugcake? Det är precis som det låter - en muggkaka - alltså kaka i mugg. Egentligen samma sak som micromuffins som jag brukar göra, bara det att man micrar hela smeten i en stor mugg istället för i små muffinsformar.
 
Dagens mugcake hade en underbar smak av vanilj och kokos och blev genast en stor favorit. På toppen hamnade kokoskesokvarg med lite vanilj, blåbär och kokos.
 
Gudomligt är ordet!
 
I´m in heaven ♥ This is foodpron...
 
 
 
Ingredienser (1 person):
2 msk havregyn
1 msk kokosflingor
1 msk kokosmjöl
1 krm bakpulver
1 krm vaniljpulver
1 nypa salt
1 mosad banan
2 msk kokosmjölk
1 msk mandelmjölk (eller vanlig mjölk)
2 äggvitor
 
Blanda ihop alla ingredienser. Smörj en mugg med kokosolja och häll i smeten. Micra på högsta effekt i 4 minuter (mer eller mindre beroende på micro). Ta ut och vänd upp på ett fat. Ha på topping!
 
Topping: Blanda ihop keso, kvarg och en skvätt kokosmjölk med en nypa vaniljpulver och lite honung
 
 
12 timmar averkades på jobbet igår och idag är det dags att åka hem till Karlstad igen! Lyckligtvis jobbade jag på så bra i fredags att  jag kan vara ledig hela eftermiddagen och kvällen idag. Ska förbereda lite PT-pass för veckan som kommer på tåget ner och sen ska jag njuta av dagen som den kommer! Kanske blir en tur till IKEA och Plantagen för att handla lite trivsamt till hemmet 
 
Hoppas att ni får en fin söndag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emma Staaf

Det måste jag testa! Låter väldigt enkelt och gott! :-)

2013-04-21 @ 10:12:24
URL: http://emmastaaf.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ska det vara kokosmjöl två gånger? Alltså 1 msk kokosmjöl x 2 eller har det blivit lite tokigt? =) Toppenbra blogg förresten° Ny storfavorit :D

Svar: Har skrivit fel, tack för att du uppmärksammade mig om det :) Kul att du gillar bloggen :D
Emma Barremyr

2013-04-21 @ 11:14:01
URL: http://isolaisola.blogg.se
Postat av: Sofie

Detta ska prövas :) Önskar dig en trevlig söndag!

Svar: Hoppas att du gillar den :D Hoppas att du haft en fin dag!
Emma Barremyr

Postat av: Mari

Gud så roligt att hitta hit. Du har en helt underbar blogg :)

Svar: Tack, vad glad jag blir av att höra det! Välkommen!
Emma Barremyr

2013-04-21 @ 20:26:00
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Din mugcake ser jättegod ut, och härligt hög! Brukar själv göra en med choklad. Mums!

Svar: Mmm, det är underbart med mugcakes :D
Emma Barremyr

2013-04-21 @ 20:43:58
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Linda

Denna var rikgtigt god - precis som dina frukostcupakes! Tack för att du delar med dig och sprider dina gudomliga recept, som jag kan sprida vidare ;)

Svar: Vad roligt att höra! Tack själv för att du sprider vidare :D
Emma Barremyr

2013-04-22 @ 18:22:33
URL: http://harligavardag.com
Postat av: Lisa

Gjorde nyss denna och den var som en liten bit av himlen?? Helt underbar!

Svar: Vad roligt att du gillade den - är själv min stora favorit bland mugcakes :D
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 11:04:54
Postat av: Hanna

Testade denna idag, så himla gott! Ny favorit helt klar

Svar: Vad roligt att du gillade den :)
Emma Barremyr

2013-06-11 @ 18:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0