Mjuka hallon- och lakritsbollar

Tjoho 
 
Finns det någon av mina läsare som gillar hallon och lakrits?
 
Min hallon- och lakritsglass är en stor favorit hos mig och efter att nyligen införskaffat mig en påse hallonpulver kände jag för att göra en "bollvariant" med hallon och lakritssmak.
 
Spännande va?
 
Resultatet blev just bollar med hallon- och lakritssmak!
 
 
 
Ingredienser:
4 dl cashewnötter
20 torkade aprikoser
2 msk hallonpulver
4 tsk lakritspulver
 
Blötlägg aprikoserna i ett par timmar. Mixa sedan alla ingredienser i en matberedare/ mixer. Rulla till bollar som duttas i ytterligare lite hallonpulver. Jag förvarar mina i frysen och plockar fram eftersom!
 
Perfekt som mellanmål, "efterrätt", som en del i frukosten eller att ladda upp med inför ett träningspass!
 
Goda också dessutom - om man nu gillar lakrits och hallon, vilket min kille INTE gör! Meeeen, desto mer till mig!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Hallonpulver lät mycket intressant, det ska jag hålla utkik efter! Skulle vara spännande att använda i småkakor, då "blöta" ingredienser inte alltid passar.

Svar: Ja, det skulle nog passa dig :) Finns på råvarubutiken om du är intresserad av att klicka hem :)
Emma Barremyr

2013-05-15 @ 13:40:15
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Mia

Var kan man köpa hallon och lakritspulver?

Svar: Lakritspulver finns på ica i bakhyllan och hallonpulver finns på råvarubutiken (klicka på hallonpulvret i inlägget så länkas du dit :)
Emma Barremyr

2013-05-15 @ 15:25:19
Postat av: Bea

Men GUD vad gott!!!!! Dessa ska jag verkligen prova! Såg att dom hade lakritspulver på Ica! Men hallon .. Vart har du köpt de? Kram på dig! :)

Svar: Ja det blev himla gott :D Hallonpulver beställer jag från råvarubutiken (klicka på hallonpulvret i inlägget så länkas du dit) :) Kram
Emma Barremyr

2013-05-15 @ 18:41:29
URL: http://Beatriceahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0