Nyttig hallon- och laktrisglass

Hej mina fina läsare 
 
Jag tänkte bjuda på ett recept på en underbar hallon- och laktrisglass som jag uppfann i helgen. Den är gjord på krämig kokosmjölk, syrliga hallon och sött laktrispulver från Kung markatta. Superenkelt, sockerfritt, mättande och såååå gott! Dessutom mjölkfri, glutenfri och nötfri - perfekt för alla allergiker där ute som saknar recept på goda nyttigheter!
 
Glassen passar lika bra till mellanmål som till frukost, kvällsfika eller efterrätt - du väljer! Vi åt den som en efterrätt till söndagsmiddagen igår och alla vid bordet gillade skarpt!
 
 
 
Hallon- och laktrisglass (4 personer):
2,5 dl extra creamy kokosmjölk 
250 gram frysta hallon
4 tsk laktrispulver
 
Kör alla ingredienser i en mixer och häll upp i portionsformar. Toppa med lite hallon och kokosflingor! Äts direkt för bästa glasskänsla.
 
Krämigt, sött och gott med en stark smak av laktris och hallon!
 
Mmmmm.....
 
 
 
Detta måste ni testa!!!!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag vill bara säga: TACK! Du är så fin och bra med ditt bloggande, dina svar och tips. Du ger mig sådan motivation till att fortsätta träna och bli frisk från ätstörningen. Tack så mycket Emma! :)

Svar: Tack snälla själv! Det värmer i mig att höra! Du är alldeles fantastisk som kämpar! Fortsätt med det :-) KRAM
Emma Barremyr

2013-02-25 @ 21:45:49
Postat av: emilia

Efter ett besök på din blogg tror jag att en ny favorit är funnen! Kommer prova många av dina recept. Jättefin blogg!

Svar: Tack, vad roligt att höra! Välkommen :-)
Emma Barremyr

2013-02-25 @ 22:05:08
URL: http://enbravardag.blogg.se
Postat av: Malin

Ser fantastiskt gott ut. Tack för bra tips för allergiker. Alternativen som går att köpa färdigt i butik är inte alls lika gott. :)

Svar: Kul att höra! Hoppas att du gillar det när du testar :-)
Emma Barremyr

2013-02-25 @ 23:45:26
URL: http://orkanensmitt.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Hallon och lakrits är en sån oslagbar kombo! Jag brukar göra hallonremmar i torkugnen med just lakrits som smaksättning, grymt gott ihop!

Svar: Verkligen - sååå gott :D Vilken bra idé! Jag gjorde remmar i somras, men med smak av jordgubb/ blåbär. Hallon och laktris måste definitivt testas :D Tack för tipset!
Emma Barremyr

2013-02-26 @ 18:36:21
URL: http://www.aliceaugusta.se
Postat av: Emma

Åååhhh tack för det underbara receptet!! Testar just nu att utesluta mjölkprodukter och har funderat på HUR jag ska klara det - finns ju en del mjölkfritt men har inte hittat någon bra ersättare till tjockare yoghurt, creme fraiche etc. Det är ju kalas att använda kokosmjölk ist för kesella här! Jag var bara "tvungen" att köpa en sån kokosmjölk idag när jag var och handlade och bara "tvungen" att testa receptet redan ikväll - och jag har inte ångrat mig! Till nästa gång ska jag försöka hinna att införskaffa mig lakritspulvret också! :D
Tack för en schysst blogg!

Svar: Kul att höra att du gillade det! Kokosmjölk kan ju användas i det mesta - och det är ju sååå gott :D Hoppas att du hittar laktispulvret också - för det är verkligen värt det!
Emma Barremyr

2013-02-26 @ 21:39:48
Postat av: amanda

Testade precis denna, det smakar OTROLIGT starkt med lakrits, gick inte att äta tyvärr :/ fick hälla ut allt. Men kanske med mindre eller utan lakrits att det funkar.

2013-03-09 @ 17:30:31
Postat av: Ellie

Woho! Detta blir kvällsfika! :D

Svar: Hoppas att du gillade det :)
Emma Barremyr

2013-04-03 @ 10:06:15
URL: http://ellinorfagerholm.devote.se
Postat av: maricel eriksson

Kan man använda något annat än lakritspulveR? :)

Svar: Du kan utesluta det, men då blir det bara hallonglass :)
Emma Barremyr

2013-05-30 @ 15:03:20
URL: http://mariceleriksson.blogg.se
Postat av: LiveHealthyBeHappy :)

Vilken härlig header du har, du ser så himla välmående ut på den mittersta bilden att en blir glad :)

2014-02-06 @ 11:40:01
URL: http://livehealthybehappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0