Tomat- och linssoppa med vitlöksfrästa champinjoner och fetaost

Hej finisar 
 
Alltså, dagarna bara flyger iväg! Vart tog den här tisdagen vägen liksom?
 
Jag trivs så bra i gymmet. Mina kunder ger mig energi, min egen träning ger mig energi, maten jag stoppar i mig ger mig energi, och yogan i morse gav mig energi.
 
Yoga, varför har jag inte börjat tidigare? Jag älskar det och känner bara att jag vill lära mig mer. Andas, vara här och nu, känna mitt inre och finna balansen. Det är så bra för mig - jag behöver kunna koppla bort och därför komma jag fortsätta. Är sugen på att utbilda mig, men först vill jag öva lite, fortsätta att lära och få in det i vardagen. För det handlar ju inte bara om att springa och yoga en gång i veckan, utan yogan ska ju få finnas med hela tiden. Närvarandet, det inre i mig och fokuset! Har tänkt på det hela dagen, och känt mig så harmonisk. Fantastiskt. Underbart. Härligt.
 
Fem kunder har betats av varvat med datajobb (planering och några online-kunder), mellanmål, egen träning, god lunch och spännande möten. Dagen har varit bra!
 
Vi har precis slukat dagens middag - stekt kyckling med kokosris. Mums!!! Har ni inte testat att koka riset i kokosmjölk bör ni göra det - det blir krämigt och smakar gudomligt! Nu ska vi hoppa på cyklarna och åka till frisören båda två. Klippning och färgning för min del och klippning för Pelles.
 
Så länge bjuder jag på gårdagens vegetariska middag - tomat- och linssoppa med vitlöksfrästa campinjoner och fetaost
 
 
 
* Krossade tomater
* Charlottenlök
* Vitlök 
* Vatten
* Sambal oelek
* Röda linser
* Tomatpuré
* Pesto
* Färsk basilika
* Örtsalt
 
Hacka lök och vitlök och fräs i smör. Häll på krossade tomater, tomatpuré, pesto, sambal oelek, vatten, linser och kryddor. Låt puttra under lock tills linserna är mjuka. Servera med vitlöksfrästa champinjoner och fetaost. Urgott!
 
Till soppan åts det nybakade zucchinifrallor med recept från Annie. Denna gången åkte det även ner en hel näve hackad färsk basilika i smeten vilket höjde smaken ytterligare! På frallorna - prästost, avokado och örtsalt. Svårslaget!
 
 
 
Trevlig tisdagskväll till er!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: ingrid

oh, zuccinifrallor måste jag prova, låter hur mumsigt som helt!
Har en fråga till dig: Har du några bra tips angående vad man kan göra med äggulor? Äter ofta bananpannkakor och mugcakes, men då behövs oftast enbart själva äggvitan. Med tanke på att jag äter detta nästan varje morgon känns det lite fel att alltid slänga gulan. Vet att man kan köpa äggvita på flaska men skulle va roligt om du hade något annat förslag! tack för en galet bra blogg!:)

2013-05-22 @ 21:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0