Fredag 2 december

Hej fina ni
 
Jag fick ett önskemål att jag skulle lägga ut receptet på GI-limpan igen så här kommer det!



Ingredienser:

3 msk honung
1 dl russin (kan uteslutas)
5 dl mixade hasselnötter
4 dl naturell yoghurt
2 tsk bikarbonat
6 dl dinkelmjöl
2 dl havregryn
2 nypor salt
1 dl linfrö
1 rivet äpple

Blanda ihop alla torra ingredienser. Tillstätt honung, äpple och yoghurt och blanda till en smet. Häll i en form och garnera med pumpakärnor. Grädda i ugnen på 175 grader i 1 timme. Ta ut och låt svalna innan du skivar den.

Tips! Jättegott att rosta detta bröd :)

Den här dagen har gått ortoligt fort! Just nu håller jag på och fixar inför kvällen. Ska överraska min pojkvän när han kommer hem! Ser fram emot en myskväll

/ Emma.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

åh vad bra att du lade ut de igen, jag råkade nämligen tappa bort receptet du gav mig.. letade efter de i förrgår när ja skulle iväg å handla.. :)

2011-12-07 @ 14:01:52
URL: http://www.nattstad.se/sojung

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0