Middagstips!

Tjoho

Det jag även bakade förut var dessa mosarellafyllda pestobullar. Hittade receptet på den här underbara frukostbloggen --> frukostera.blogg.se





Jag serverade sedan den ljumma avokadosoppan tillsammans med pestobullarna!



Mosarellafyllda pestobullar:

Jag blandade 4 dl fullkornsdinkelmjöl, 50 gram torrjäst, 1 dl pizzakrydda, 1 tsk salt. Sedan värmde jag 5 dl vatten och 1/2 dl olivolja till fingervarmt och hällde på mjölblandningen. Blandade runt och hällde på dinkelsikt till det blev en deg. Den fick jäsa en timme innan jag bakade ut den, bredde på pesto och la på skivad mosarella, rullade ihop till en rulle och skar små bullar. Penslade med ägg och gräddade dem sedan i ugnen 10 min på 225 grader. Färdigt!

Avokadosoppa med kräftstjärtar:

Jag mixade tre avokado, 2 dl cremé fraiche, saften av en citron, 8 dl hönsbuljong och 1 krm curry till en soppa - värmde sedan på den lite och serverade med kräftstjärtar och pestobrödet! (Soppan kan också serveras kall om man vill det).

NU - gymmet med Lina!
SEN - kommer Ida och sover hos mig, mys!

/ Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0