Kokosbollar

Hej på er

Det blev en lång resdag för min del idag. Efter en mellanlandning i Torsby fortsatte resan mot Karlstad med tåget. Jag och Jullan tog sedan bussen hem till mig och kastade in alla saker, sedan kom Lina och Martin och hämtade upp oss och vi drog ut till Bergvik för att veckohandla och umgås lite. Lina och Martin har varit i New York en vecka så det var mysigt att ses igen.

Under kvällen har jag pysslat med att duscha länge, packa upp och sortera tvätt och baka. Det blev både bröd och Anna Skippers variant av kokosbollar att ha som "efter träningsmål". Brödet får ni recept på imorgon, idag får ni nöja er med kokosbollarna!



Mixa 1 dl mandel och 1 dl valnötter till ett mjöl. Mixa sedan 2 dl blötlagda dadlar och 2 dl blötlagda katrinplommon tillsammans med 1,5 dl kokosflingor och 1 tsk kanel. Mixa ihop med "nötmjölet" och rulla små bollar av degen. Rulla dem sedan i kokos och förvara i kylen. Ät som mellanmål!

Nu kom min pojkvän hem så nu blir det mys!

Kram / Emma
Trackback
RSS 2.0