Långfredagsfruksost

God morgon

Sitter och har en mysfrukost i soffan med Pelle. Han äter såklart sin vanliga gröt, men själv gjorde jag jordnötsgröt med päron och kokos i ugnen idag. Blev supergott! Lyxade till det med ett knäckebröd med phiadelphiaost, valnötter och honung också. Mums!







Jordnötsgröt i ugnen: Blanda ihop 1 dl havregryn, 3/4 dl mjölk, 1 ägg, 1 msk jordnötssmör, 1/2 krm bakpulver, en bit päron hackad i smöbitar och häll i en ugnssäker portionsform. Toppas med kokos och grädda i ugenen 10-12 minuter på 225 grader.

Idag blir det kortdag på Sats. Varför ska jag dit på en långfredag kanske ni undrar nu? Jo, jag ska ju vara ledig hela nästa vecka, så jag jobbar in en dag bara!

Vid ett tar jag och Pelle tåget mot Sunne. Där vankas det påskmiddag och fredagsmys med hans familj! Äntligen ledighet

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ida

mmmm gröten var supergod å mäktig:-)

2012-04-09 @ 09:28:32
Postat av: Tess

men ÅH vad gott! :D

2012-04-23 @ 21:46:12
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0