Dag två avklarad

Hej fina ni 
 
Dag två är avklarad och musklers fäste, ursprung och fuktion kan bockas av. Det är en hel del att hålla reda på och lite mer nytt för mig idag än igår. Det har gått förvånansvärt bra att sitta still hela dagen och det tackar jag pilatesbollen för. Jag kan studsa, balansera och rulla runt under föreläsningstimmarna vilket gör att jag aldrig riktigt tröttnar på att sitta! Brukar ni byta ut stolen mot en pilatesboll?
 
Efter nio timmar i skolbänken kände vi oss aningen fullproppade med ledrörelser, muskler, skelett, funktioner, fästen och allt därtill. Många av oss traskar vidare upp till SATS när skoldagen är slut. SATS ligger en våning ovanför och där kan vi att sätta lite teori i praktik. Flexioner, extensioner, abduktioner, adduktioner, pronationer, supinationer, elevationer, depressioner och rotationer... muskler som jobbar, antagonister, synergister. Ja, lite sånt.
 
Jag själv körde ett benpass. Antar att jag kommer ångra mig imorgon när jag kommer ha träningsvärk och ska sitta hela dagen, men jag kunde inte hålla mig från alla roliga redskap ju. Gymmet är enormt och det finns hur mycket som helst att göra! Avslutade med plankan och satte nytt rekord - låg i 5 min och 3 sek. Hur underbart är det inte att slå sig själv? Jag kände mig fantastiskt stark och låg där och skrattade av lycka samtidigt som jag skakade av utmattning! Härligt :D
 
 
Dagarna börjar med en tallrik jordnötsgröt varje dag den här veckan (kör på samma för enkelhetens skull). Jordnötsgröten är gjord på 1 dl havregryn, 2 msk jordnötssmör och en nypa salt. Toppas sedan med banan, kokos och mjölk. Hur underbart? Nästan så att jag vågar säga att det är det bästa på hela dagen! Ni har väl testat?
 
Nu blir det lite kvällsplugg innan sova. Är heelt slut så får väl se hur länge det håller :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ida

5 min å 3 sek?! Wow!!! skulle jag aldrig klara!

2012-08-11 @ 11:13:47
Postat av: Ida

5 min å 3 sek?! Wow!!! skulle jag aldrig klara!

Svar: Med träning skulle du klara det Ida, jag har kört endel plankan på sista tiden och nu kommer resultaten ;)
Emma Barremyr

2012-08-11 @ 11:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0