Proteinglass med smak av kola

Gokväll 
 
Jag har tidigare gjort denna (<--klick) variant på chokladglass/mousse. För ett tag sen såg jag att Sofie hade blandat i kvarg i sin variant så det testade jag att göra idag + att jag använde mitt nya carobpulver som smaksättning. Carobpulvret har en spännande, söt kolasmak.
 
 
 
Proteinglass med smak av kola (1 person): Vispa en äggvita till ett hårt fluff. Blanda sedan ihop med 1 dl kvarg, en mosad banan, 1-2 tsk carobpulver och ställ in i frysen en stund. OBS! Ha den inte för länge i frysen, den ska bli kall, men inte fryst. Blir den fryst blir den stenhård och inte så god att äta. Kall och krämig ska den vara! Jag toppade min med kakaonibs och kokoschips! 
 
Mmm, vilket gott fredagsmys!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack :D

Sådan där glass är supergod :)

Postat av: Hanna

Smarrigt!!!! Ska absolut testa denna nån dag :)

2012-09-02 @ 22:03:39
URL: http://kanelsnackan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0