Lördagsfrukost och snöoväder

God morgon 
 
Idag har vi vaknat upp till ett riktigt busväder här i Karlstad. Snön yr runt husen och jag kan inte se många människor ute på gatan. Vi har börjat dagen med en stadig grötfrukost som intagits framför julkalendern. Pelle körde på sin vanliga gröt med samma topping som alla andra dagar, hehe, och jag testade såklart något nytt - saffransgröt!
 
 
 
Saffransgröten var helt gudomligt god och toppades med en banan- och mandelröra, keso, russin, mandel och mjölk :D
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
2 dl vatten
0,5 g saffran (jag gillar när det smakar mycket saffran)
1 äggvita (för mer protein)
En nypa salt
 
Koka havregryn i vatten tillsammans med saffran och en nypa salt. När gröten är klar drar du den från plattan och knäcker i äggvitan och rör runt till den "försvunnit". Toppa med banan- och mandelröra, keso, russin, hackad mandel och mjölk.
 
Banan- och madelröra:
1 mosad banan
1 msk mandelmjöl
 
Mosa bananen rejält och blanda ihop med mandelmöl - vips har du en smarriga röra att toppa din gröt med!
 
 
Nu blir det en sväng till gymmet för våran del!
 
Kika in lite senare då ni ska få inspiration till ett himla gott och juligt middagsrecept!

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh vad gott!
Vad fotar du med för kamera, objektiv, inställningar? dina bilder är så fina! för mig blir bilderna bara mörka och tråkiga :/

Svar: Jag har en canon eos 550d som jag hela tiden leker med inställningarna med :) För bästa ljus som möjligt försöker jag använda mig av naturliga ljuskällor - som dagsljuset och ta korten nära ett fönster. Är det mörkt ute tänder jag upp i rummet så mycket som det går, sätter på låååång slutartid (kameran måste hållas helt still) och höjer iso. Det är verkligen grymt svårt att ta bra bilder i mörker och jag blir sällan helt nöjd, men med lite övning så blir det bättre! Lycka till :)
Emma Barremyr

2012-12-15 @ 12:41:52
URL: http://denksam.wordpress.com
Postat av: Helena

Hej! Ville bara tacka för din fina kloka och peppande blogg. Tycker verkligen att du bidrar till att sprida hälso-och träningsglädje utan pekpinnar eller hets. Hoppas du har en grym helg! Kram

Svar: Hej! Vad roligt att du gillar bloggen och tycker den är peppande! Tack så jättemycket för din fina kommentar! Ha en super helg du med :) Kram
Emma Barremyr

2012-12-15 @ 13:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0