Lucka nummer sex

God morgon 
 
Tabata är en fantastikt effektiv träningsform där du jobbar i intervaller om 20 sekunder med 10 sekunders vila emellan. Detta upprepas åtta gånger. Sammanlagda tiden är 5 minuter - 4 minuters jobb och 1 minuts vila.
 
Dagens utmaning är att köra fyra tabataintervaller och du är fri att välja övningar! Det kan exempelvis bestå av burpees, armhävningar, ryggresningar och plankan. Jag förslår att du väljer dina favoritövningar för att göra det så roligt som möjligt!
 
 
För er som har tillgång till appar finns det olika tabataappar att ladda ner. Ett litet tips som gör det hela lite enklare!
 
Lycka till och kör hårt!
 
Själv har jag inte bestämt mig för vilka övningar jag ska köra än, men jag uppdaterar er om det senare!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0